Lektion 23
Kort och snabb lektion. Tyckte det var lite besvärligt att lägga informationen direkt på stödbilden istället för en associationsbas. Känns som att jag kommer röra ihop det. Framtiden får utvisa detta...
Att vi har numrerat vårt stödbildsystem och navigerar genom det med siffror, ska man göra så med samtliga sina stödbildssystem? Och kopplar man isåfall till en ytterligare siffra först, för att visa vilken Cicero-bild det är? Där har jag vissa frågetecken.
Det jag också har märkt är att det är svårt att få till en rutin på mental repetition, och att jag har en tendens att missa en del genom att jag ständigt börjar om istället för att fortsätta där jag var. Också viss svårighet att fokusera eller koncentrera mig när jag repeterar mentalt. Jag märker också en stor osäkerhet genom att jag blir osäker på vissa bilder, och behöver gå tillbaka till en gammal lektion och dubbelkolla. Ibland känns det också som att jag tappat vissa bilder. Det känns inte riktigt som att jag litar på informationen just nu.
Jag tyckte att det var lättare att repetera genom att slumpa fram en siffra och gå dit i mitt stödbildssystem, snarare än mental repetition. Men jag vet också att det beror på en dålig mental repetitions-rutin.
Avslutningsvis måste jag säga att det är ganska coolt att man trots känslan av brister på vissa ställen ändå så bra kan återkalla all denna information. Det var precis detta jag ville uppnå