En vecka senare och min slutsats är att minnesträning var mycket svårare än vad hade förväntat mig.
Jag har precis avslutat lektion nummer 4 och jag har svårt med visualiseringen, särskilt när det handlar om kedjemetoden.
Det kan ta en evighet för mig att visualisera alla bilder som sitter på varandra/ i varandra/ bredvid varandra och när jag har visualiserad klart övningen och ska börja skriva ner alla objekt på papper. Då kommer jag inte ihåg den första bilden

Vissa övningar tar runt 40 minuter för mig att slutföra och jag får dela upp lektionerna i två etapper.
När jag visualiserar och inte anstränger mig ser jag objekten/figurerna i mitt huvud bakom höger öga. Kan låta konstigt men så är det.
Tittar jag på mitt vita kylskåp och anstränger mig får jag till visualisering ganska ok.
Övningar som jag tyckte var horribla var övningarna 4,5 och 6 från lektion 3. FY FAN vad jag hade svårigheter med dessa övningar. Jag ville bara slänga iväg datorn åt helvete och titta på skit tv.
Men jag kämpade på, en visualisering i taget och till slut klarade jag övningen och kände mig lycklig.
Ska göra övningar ur Mattias böcker imorgon, samt köra teknikövningarna ett tag framöver innan lektionerna.
Lektion 5 väntar på lördag.
/Johan