Firstly:
Tack Dr.Who ( Eller Dr.Alm om jag minns rätt

( No pun intended))
Planen är väl att överleva 1:an. För tillfället är jag fortfarande bara i början så jag får se hur mycket tid jag har senare, men för tillfället så är mitt "huvudmål" att lyckas med gymnasiet.. (Natur/Natur på Blackebergs Gymnasium om någon intresserar sig). Senare kanske jag fortsätter med tex "alla får ligga" projektet men för tillfället så är planen att fortsätta med skolan.
Tack Mita

Textmodulen är hård. Men å andra sidan så inser man ganska snabbt när man väl börjar använda den att det inte är så svårt. Under lektionerna så tvingades man ibland memorera texten extremt specefikt. Idag när jag pluggar på gymnasiet så använder jag huvudsakligen naturlig memoreringen plus memorering av exakt information. Det räcker för de flesta fallen....
Tack Mattias

Med lite tur så syns vi kanske någon gång vid något SM
Men nu en uppdatering av min GMS förmåga...
I början var det lite skakigt. Istället för att ha färdiga lektioner med färdigt material så fick jag själv bestämma vad jag skulle memorera och vad jag inte skulle memorera. Efter ett par dagar gick det bättre och nu går det mer naturligt.
Jag har dock insett att GMS inte kommer ge mig en lika stor fördel i alla ämnen. Matte är ett bra exempel. Även om det logiska tänkandet kanske har utvecklats osv så har jag ingen jätte fördel med min memoreringsförmåga.
I vissa ämnen är GMS super. Biologi och Kemi är bra exempel. Här memorerar jag oftast huvudkoncepten och den exakta informationen. Sedan sätter sig allting annat naturligt.
GMs ger mig möjligheter som annars varit omöjliga. I de flesta ämnerna så arbetar man långsamt med studiematerialet och där mina kompisar måste sitta i flera dagar och plugga in tex Engelska glosor så kan jag memorera dem en gång och sedan kunna dem perfekt. Och helt ärligt, det är här som GMS glänser.... Att kunna memorera glosor, tal, ekvationer osv på tex en minut och sedan kunna dem perfekt är underbart.
Så för att sammanfatta allt ovanstående:
GMS kommer troligtvis inte garantera mig ett A i alla betyg. (Nytt betygsystem, A= MVG, B= MVG-/VG+, C= VG osv) Det som GMS kommer göra är att: minska studietiden drastiskt för flera ämnen, Minska oron inför ett prov (kan jag det här?) och sist men inte minst, ge mig en bra, stabil inlärningsförmåga. Sedan kommer flera saker som extra bonus tex en bra koncentrationsförmågan men då det mer är ett resultat av själva träningen och inte GMS i sig så betecknar jag det som bonus. Alltså: GMS kommer hjälpa mig att få mer tid till saker som jag vill göra och mindre tid åt skolan.
Om jag verkar lite konstig så får jag skylla det på febern. När jag skriver detta så har jag 39 graders feber och är hemma från skolan. Tror att det är en förskylning men är inte säker...
Stay tuned för nästa post av TheStar19

Nu, Lite vila och sedan lite kvällsmat...
PS
Trots att jag har det som tradition att ha "Nu, lite...." som slut så måste jag infoga något. Om jag lärt mig GMS vid 15 års ålder och sedan använder det i ca 10 års studier (Gymnasiet + högskola). Hur kommer min gms-förmåga se ut då?