Hyrefeldts väg till superminnet!

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Hyrefeldts väg till superminnet!

Post by Mattias »

Hej, jättebra jobbat!

Ang. pausfrågan: Det bästa är att köra på varje dag när man kan. Det är träningen som är det viktiga. Det är ingen brådska med resultaten, det kommer ändå ;)

Dessutom så lär man sig det där med att skriva över, så efter ett tag är det inget hinder resultatmässigt heller att köra med samma cicero-bilder varje dag.

/M
johan.hyrefeldt
Posts: 69
Joined: Sat 22 Sep 2012, 12:11

Re: Hyrefeldts väg till superminnet!

Post by johan.hyrefeldt »

Lektion 34 gjord

Visualisering är en nästan helt naturlig process numera. Det är väl endast när man har lite alkohol i blodet som hjärnan inte vill samarbeta, plus när man är riktigt trött också. Men ingetdera gällde mig när jag gjorde lektionen nyss och körde MM. REKORD IGEN! 106/205 Betyg: 21,0. Men det är väl också tanken att man ska sätta rekord så ofta som möjligt. Annars kommer man ju inte framåt.
johan.hyrefeldt
Posts: 69
Joined: Sat 22 Sep 2012, 12:11

Re: Hyrefeldts väg till superminnet!

Post by johan.hyrefeldt »

Ja tack för svaret också. Jag ska köra på detta.
johan.hyrefeldt
Posts: 69
Joined: Sat 22 Sep 2012, 12:11

Re: Hyrefeldts väg till superminnet!

Post by johan.hyrefeldt »

Lektion 35 gjord och språkmodulen klar!

Jag hade ingen ljudbok på tyska för tillfället. Men teknikerna kan ju verkligen komma till användning i framtiden. Är sugen på att lära mig något helt annat språk som typ kinesiska eller japanska. Då är dessa tekniker jag har fått lära mig i språkmodulen mycket bra verktyg.

MM idag: 89/210 Betyg: 18

Imorgon åker jag hem till Sverige igen och då ska det tas itu med nästa kursmodul.
johan.hyrefeldt
Posts: 69
Joined: Sat 22 Sep 2012, 12:11

Re: Hyrefeldts väg till superminnet!

Post by johan.hyrefeldt »

Lektion 36 gjord efter ett skamset juluppehåll
Men vad ska man säga. Jul är ju jul och denna tid är mycket hektisk. Därför har jag inte gjort några lektioner förrän nu. Men nu kör vi igång igen.

Speciellt det där med att memorera texter. Ska bli intressant. Det jag tror att jag behöver träna mycket på är att återberätta utifrån bilder. I vardagen har det inte blivit att jag har behövt göra det så mycket.

MM har jag också syndat med under julhelgen. Körde första rundan efter uppehållet igår. 85/230 Betyg: 16,9. Jag märkte att MM inte gick lika lätt när man har gjort ett uppehåll. Jag ska köra en runda senare idag också. Resultat kommer.
johan.hyrefeldt
Posts: 69
Joined: Sat 22 Sep 2012, 12:11

Re: Hyrefeldts väg till superminnet!

Post by johan.hyrefeldt »

MM resultat 99/235 Betyg: 19,6
Bättre än förra gången. :)
Post Reply