Utvärdering Lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
martinolin

Utvärdering Lektion 24

Post by martinolin »

Jag är 42 år gammal, man och civilingenjör. Jag har en 3-månaders bebis hemma som har tagit lite av min energi och tid, men samtidigt försökte jag passa på under min semester.

Testet tog mig 29 minuter, och jag hade 2 fel. Jag lyckades läsa av fel bild (men korrekt avläst), och vända på två ord i en adress.

För mig har kursen varit väldigt intressant och nyttig. Har alltid känt att jag har ett ganska dåligt minne, framförallt långtidsminne, men aldrig vetat hur jag skulle göra något åt det. Sen hittade jag Mattias böcker som i princip direkt gav mig en känsla av att jag hade funnit lösningen på problemet!

Efter att ha jobbat med böckerna ett tag så tog jag mod till mig och anmälde mig till den här kursen - trots ett nyfött barn.

Det blev en del sena kvällar, och det var skönt att jag hade semester samtidigt, annars hade det varit rätt mycket tuffare. Men med det sagt, så är de 12 första lektionerna riktigt krävande och utmanande! Det tog mycket tid och energi, och jag växlade mellan hopp och förtvivlan. Samtidigt så ser man en otroligt imponerande utveckling av ens minneskapacitet!

Mängden information man ska kunna memorera till lektion 24 känns enormt stor när man börjar, men nu efteråt så känns den väldigt liten och kompakt.

Min absolut största utmaning med den här kursen är att hitta rutinen för den mentala repetitionen. Den har jag fått kämpa med, och när det inte går av sig själv så blir tilliten till minnet lägre. När jag har gjort mental repetition korrekt så känns allt enkelt, naturligt och självklart.

Jag är imponerad över hur effektiv den här metoden är, och jag ser verkligen fram emot att kunna börja använda den i vardagen på allvar!

Stort tack till Mattias och MindAcademy som gett mig den här möjligheten att på ett djupgående sätt förändra mitt liv!
Post Reply