Nu 17! - johanttt:s journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
johanttt

Post by johanttt »

Gjorde precis klart lektion 12, tryckte på klar men insåg att jag inte hunnit läsa insturktionerna för Memorization Master så gick tillbaka och läste dem, tryckte sedan på klar igen men fick då ingen chans att skriva en lektionskommentar.. Då blev jag trött på livet en sekund, men jag ryckte upp mig snabbt igen och bestämde mig för att börja skriva en ordentlig, "offentlig" journal istället, och det är också mycket pga av thormanjr och hans uppmaning att göra det. Jag varnar dock alla läsare, den här journalen kommer innehålla väldigt lite om hur glad jag är att jag lyckades och väldigt mycket om hur frustreande det är att inte lyckas. >.<

Men iallafall, allt som allt så tog den här lektionen alldeles för lång tid, behövde göra en del pauser för att det blev så varmt och för att hjärnan kokar ihop och för ett telefonsamtal. Gick sämst i sista övningen, tog 19 minuter att memorera och då fick jag bara 26 rätt, efter lång repetition lyckades jag få alla rätt utom 2-3 stycken. Tror den långa tiden beror på att jag tappar fokus hela tiden och att jag ibland måste tänka länge för att få fram figurkoden. Men ja, jag får väl träna mer helt enkelt..
thormanjr

Re: Nu 17! - johanttt:s journal

Post by thormanjr »

Bra Johan! Äntligen får jag följa dig här!

Nu får du börja använda dina kunskaper i lektion 13 och framåt, och det är nu du kommer tacka dig själv för att du har jobbat så hårt med lektionerna 1-12.

Image

// thormanJr
martinolin

Post by martinolin »

Kan inte annat än att hålla med, journalen gör skillnad! Framförallt när man tycker det går skit, så tittar man tillbaka och inser "wow, jag är ju ganska duktig!" :)

Kör på, även om det känns tungt ibland! Det blir framsteg bara du fortsätter!
johanttt

Post by johanttt »

Haha åh tack hörni! Känns som att det va ett bra val att börja med det här, support is much appriciated ^.^ :D

Men ja, nu är jag klar med 13 också, och det är typ första gången som jag verkligen kände frid under en lektion, tog ju inte ens en halvtimme! Gick smidigt att kolla igenom underbilderna, det som var största bromsen var nog att minnas kedjorna med 3:e nivåns bilder. Det var också lite jobb med att ändra om så att det blev underbilder som passade mina bilder. Men nu känner jag mig pepp på resten! :D

Nu 17! Let's do this :DDDDDD
johanttt

Post by johanttt »

Nice med lite riktig information :D Gick dessutom fort nu igen! (Ca 20 min för all memorering och lite läsning av instruktioner)

Känner mig lite inspirerad att sammanställa figurkoder till de vanligaste skolämnena, några finns ju redan i exemplen och "standardämnena" är ju inte så många, kanske kan bli något! :)

Gjorde första träningen med MM innan också (borde ha gjort den redan, förlåt) och fick 18/20 (med 6 sekunder per koppling vilket gav 3.6 i index) vilket jag är nöjd med ^^

Det som är så bra med att lektionerna är kortare nu är att jag orkar göra mer annat GMS-igt, typ den här journalen, vara lite aktiv i forumet, repetera, träna figurkoder osv. Det gillar vi :D
johanttt

Post by johanttt »

Nu har man ju gjort en fjärdedel av kursen och det känns bra :D

36/40 på MM vilket gav 7.2 ^^ (är ganska lågt egentligen om man kollar index men känns ändå nice :))
MM är för övrigt jättebra för att träna in cicerobilderna!

Allmänt så känns det som att jag börjar kunna det här lite grann, visst fortfarande mycket träning och utvecklingsmöjlighet kvar men ändå så känner jag att jag har någorlunda kläm på det hela!
martinolin

Post by martinolin »

Härligt att höra :)

Själv sliter jag lite med MM och hamnar ofta lite snett, men det verkar ha lossnat nu på slutet :)
johanttt

Post by johanttt »

Ja det är nice! :D

Ja jag kan förstå det, misslyckades totalt med 50 siffror idag! Fick bara 19 rätt vilket gav index 3,8.. Men jag hade visst ställt in den på 5 sekunder så troligen mycket därför.. Fick typ hjärnsläpp i mitten och lyckades inte riktigt återhämta mig.

Men lektion 16 gick även den fort, ca 25 min, gillar dessa lektioner mycket bättre än intensivträningen!

Har dessutom märkt att man lär sig hur många saker ser ut som man egentligen inte hade koll på!

Starkt drogtema va det också med både joint och marijuana.
johanttt

Nu 17! (bokstavligen) - johanttt:s journal

Post by johanttt »

Klockan hade inte gått mer än en kvart, missade dock att trycka igång den ett par gånger efter att ha kollar upp bilder. Men ändå väldigt snabb och smidig lektion :)

Astronomitermer var kul och memorering av termer kommer jag ha väldigt mycket nytta av att kunna memorera i min kommande utbildning!

Som klockan visar så provade jag att göra lektionen mitt i natten vilket fungerade utmärkt, finns verkligen inget som stör! Blir dock ingen hög dansmusik nu..

MM med 60 gick sådär, 37/60 vilket gav 7,4, skrev dock in fel nummer på två ställen fast jag mindes rätt bild så skulle haft 39!

Det va en lektion som sjutton, men nu kör vi på! :D
johanttt

Post by johanttt »

Lektion 18 och dess japanska var en trevlig upplevelse! Vet inte om jag orkar göra fler kort dock..

Känns bra att jag lyckats gör en lektion om dagen i mer än en vecka nu, har ju nästan gjort en tredjedel :D

Finns inte så mycket mer att säga, imorrn fortsätter vi!
Post Reply