24 min och 2 fel vid testet.
Likt alla andra som delat sina erfarenheter är jag fascinerad över hur enkel informationen i modul två varit att memorera. Modul 1 upplevde jag avsevärt tyngre. Att hålla en någorlunda lektionsfrekvens är svårt när man ska avsätta två timmar bland barn och arbete. Istället för att göra hela lektionerna bröt jag ur figurkodningsdelen och gjorde den vid resan till jobbet. Något oväntat blev det än mindre tid över för koncentrationsövning under semestern men då passade jag på att läsa de två böckerna. Det var motiverande då det gav en bättre uppfattning om applicerbarheten av GMS med de praktiska exemplen som världens länder och huvudstäder.
Vad som initialt gjorde att lektionerna drog ut på tiden var att jag försökte hitta "logiska" bilder vid exempelvis symboliseringstekniken. Efter att ha läst böckerna och sedan gjort modul två inser man hur långsökta vissa bilder kan te sig men ändå fungera väl för memorering.
MM är onekligen värdefullt för att öka kopplingshastigheten. Jag upplever att det finns mycket kvar att göra här då många kopplingar inte sitter vid första försöket men däremot efter första reparationen. Tyvärr har onlineversionen hittills varit motsträvig många gånger och hänger sig eller avbryter återkallningsdelen innan sista siffran fyllts i osv, trots bra uppkoppling.
Summa summarum ser jag fram emot de kommande två modulerna, vilka är de främsta skälen till att jag gör kursen.
//Tobias, verksamhetschef inom hälso- och sjukvården
Kursutvärdering lektion 24
Re: Kursutvärdering lektion 24
Mycket bra jobbat Tobias, stort grattis!
En liten kommentar är att det går alldeles utmärkt att dela upp lektionerna.
Och en uppdaterad version av online-verionen av MM är på gång
Lycka till med fortsättningen.
/Mattias
En liten kommentar är att det går alldeles utmärkt att dela upp lektionerna.
Och en uppdaterad version av online-verionen av MM är på gång

Lycka till med fortsättningen.
/Mattias