Vill nu verkligen lära mig franska. Pratade med min systerdotters pojkvän som använder metoden och blev inspirerad. Hade nog annars trott att det var båg.
Lektion 1
Övning 1 - blev stressad av klockan och senare visade sig att jag fibblade med stoppuret och jag blev klar på 1 timma fastilder i verkligheten tog det mycket längre tid. Trivdes inte med kedjemetoden - hade svårt att vet om jag skulle skjuta igenom eller ställa på eller till höger. Svårt att få bilder framför sig, men det svårast var att hitta fram nästa bild.
Övning 2 - var lite lättare för att jag började bli mer van men det var ändå svårt att förstora upp. Hittade dock tråden i sockan och gömde saken där.
Övning 3 - Ciceron metoden i hemmet var helt klockren - det började rinna på. Inte första försöket men andra (kanske tredje) så satt allt. Ser forfarande den förbannade musen i lampan (tur att katten inte ser den

Helt slut - varm på ovansidan av huvudet med huvudvärk - skojar inte. Känns på samma sätt som när jag en gång gick in i en bom. Tyvärr måste jag sova.
Söndag morgon:
Övning 4 - Tyckte mycket bättre om ciceron. Tillslut fick jag till det.
Övning 5 - hade glömt att anmäla mig i detta forum och fick vänta tills jag lärt mig systemet. För mig blev det THZ - tera herz, JPX - japaner är lite sexgalna (dessutom en japansk etf), GQL - typ av SQL, WVK är svårast.
Jag är taggad, men läste Alvars forum och blir lite orolig inför den hastighet man ska utveckla - jag är sååååå långsammmm