Börjar skriva min journal efter jag gjort klart lektion 3.
Sammanfattningsvis har det gått såhär:
Lektion 1
Tid 2:10h
Detta var väldigt lärorikt, verkligen ett nytt sätt att tänka för mig. Vilket gjorde att jag kunde märka resultat direkt i övningarna. Även fast det var krävande så förstår jag varför detta måste göras så grundligt, bara positivt att säga om den första lektionen. Hade svårast för fria associationsmetoden.
Lektion 2:
Tid 1:40h
Detta var kanonbra med lite repetition från lektion nr 1 men det var inte för mkt heller.
Hade lite problem med att sätta första ordet i både kedjemetoden och den ryska dockmetoden men när jag fick tjuvkika så fick jag in alla på en gång. Försökte efter lite coachning att se det första objektet framför mig direkt och det har funkat bra.
Sifferkoderna har jag LITE koll på sen innan då jag läst "vägen till mästarminne" men gjorde enligt alla instruktioner ändå och det gav att det satt bättre och redan på andra försöket i övning 6 kunde jag memorera 40 siffror på rad med bara den sista siffran som fel. Gissar att det berodde på att jag blev för exalterad å tappade fokus när jag insåg vad som precis hände!

Lektion 3:
Tid 2:20h
Det blir svårare nu kan jag börja med att säga iaf för mig som tyckt att de 2 första lektionerna gått "hyfsat" smärtfritt!
Övning 1: Resultat 25/29
Rätt på första utan siffror sen 28/29 med siffror.
Denna kändes mäktig i början för de var så många ord att komma ihåg men tkr det var en bra träning.

Övning 2: Resultat 14/14.
Denna var rolig även fast det tog tid att vänja sig vid tanken att dessa abstrakta ord skulle bli bilder. Fick googla 2 st för jag grubblade på det för länge (avundsjuka & problem). Någon som kanske har bättre bilder att rekommendera än de första som kom upp på google?
Övning 3: Resultat 10/12
Även denna var rolig men också tidskrävande men lite snabbare än övningen innan.
Övning 4: Resultat 11/17
Vid första försöket, först tappade jag 5 st bilder helt när jag skrev ner allt så gjorde om försöket:
Andra försöket resultat 16/17: Denna var svår tkr jag och tog lite mer tid än föregående övningar. Det var ovant att minnas ord som inte finns, även fast ordningen i huvudet blev rätt andra gången.
Övning 5: Resultat 21/27
Denna var verkligen tidskrävande för jag var absolut inte van med detta tankesätt. Det var svårt att komma ihåg vilka konsonanter som användes i ordet. Ordningen börjar jag mer och mer vänja mig vid.
Övning 6:
Första försöket blev resultatet 16/26 så kände att jag var tvungen å göra om den för att få mer träning. Helt klart den svåraste idag. Det var tidskrävande att komma på de olika objekten så det kunde passa bra in i övningen. Svårt att även komma ihåg ordningen när det blandades vokaler å konsonanter, när jag hade "börjat" vänja mig vid bara konsonanter i förra övningen. Andra försöket gick bättre med resultatet 21/26, kom ihåg ordningen bättre där men de fel som var 1 bokstav på varje bokstavsserie. Kändes väldigt mäktigt när jag kollade igenom alla bokstavsserier men det gick iaf!

Övning 9:
Första försöket gjorde det väldigt snabbt (Cicero metoden), missade ett par saker i rummet å gav mig där med 15/20.
Gjorde det igen lika snabbt å fick 19/20 när jag rättat och använt mig av alla saker.
Antar att detta är normala svårigheter såhär i början men jag är riktigt pepp på att fortsätta!