Några reflektioner än så länge:
Första lektionen tog ganska precis 2 timmar inklusive läsning. Var helt slut i huvudet efteråt, men så var det några år sedan jag pluggade sist och kunde fokusera så länge utan men

Andra lektionen två dagar senare kändes lättare, men så var det mest upprepning/befästning från lektion ett. Det var skönt.
Kedjemetoden känns trygg och cicerometoden väldigt lättsam.
Ryska dockmetoden är däremot ruskigt jobbig, jag zoomar in och ut och känner mig åksjuk (ja, på riktigt åksjuk!) efter bara några stycken kopplingar! Jag måste också fokusera mycket för att hålla kvar storleksskillnaden mellan bilderna...
Den fria associationsövningen är lurig, det var nästan lika svårt att komma ihåg stödbilderna jag precis skapat, som själva objekten jag skulle memorera, och att dessutom få dom i rätt ordning var inte lätt.
Funderar på om objekten måste se likadana ut i dess båda kopplingar (kedje- och dockmetoden).. om tex en Bokhylla har en Bok stående till höger om sig, kan boken sedan ligga ner med TV:n ovanpå sig i nästa koppling?
Alfanumeriska koden kunde jag ganska bra sedan innan. Har nu testat lite olika iPhoneappar (gratis) för denna inlärning och fastnade för FlashcardElite. Där kan man ha bilder också, annars gillar jag Quizlet bäst av dom jag hittade. Har kommit till 50, men det är bara dom på 0,1 och 3 som sitter bra. Där det finns fler bokstäver att välja på som startbokstav stannar jag ofta alldeles för länge! Men det löser sig nog, det är ju en lättsam träning att göra lite då och då under dagen.