Så nu är jag på gång, jag läste Mattias bok Vägen till mästarminne i maj och kände att detta borde vara den ultimata och mest användbara utmaningen man kan tänka sig. Så jag anmälde mig till kursen och tänkte att hösten ser rätt lugn ut. Oj så fel jag hade, ser ut att slå alla rekord både privat och på jobbet. Utmaningar är till för att anta så nu kör jag.
Lektion 1 utfördes under ett antal veckor, åska, strömavbrott och en helt otroligt umgängessugen familj fick mig att inse att denna studien inte gick att utföra under semestern. Jag upplevde att jag hade svårigheter med koncentrationen och fick memorera om massor av gånger, till slut satt de. Nu blev det paus några veckor till varefter jag repeterade lektion 1, det gick över förväntan.
Lektion 2. Inte heller under denna lektion fick jag någon sammanhängande tid, det blev 3 tillfällen innan den blev klar, tidsåtgången blev ca 4 timmar på grund av det. Svårighetsgraden är maximal då jag sitter med min dator i vardagsrummet bredvid min 11 årige son som tränar piano, min fru och dotter tittar på TV snett framför mig och TVn ligger rakt framför mina ögon. Alla vill naturligtvis prata med mig också.
Skulle vilja säga att det gick riktigt bra ändå.
Övning 1kedjemetoden tog tid, visualiseringen ville inte vara med, fick igång den och efter 3 försök så satt den.
Övning 2 ryska dock tekniken fungerar hyggligt, 2 försök och ca 3 minuter försök nr. 2.
Övning 3 & 4 fungerar, sätter dem på 2 försöket. dock lite lång tid.
Övning 5 är inget problem, jag har tragglat dessa nummer hela sommaren efter jag läst boken.
Övning 6 tog också ganska kort tid.
Jag har flera morötter till att lära mig detta, men om jag ändå ska provocera hjärnan kan jag lika gärna göra det ordentligt, så i juli bestämde jag mig för att sluta bita på naglarna, något jag gjort i 30 år, riktigt svårt och massor med abstinens, men inget återfall på 2 månader i alla fall.
Jag har sedan 4 veckor lagt om till LCHF kost, något jag kört med i 1 år förut men avslutade för ca 2 år sedan för det inte gav något. Känns bra nu i alla fall med tänkandet och memorerandet, viktmässigt sker det fortfarande inte något.
Tränar gör jag normalt, men inte de senaste veckorna på grund av en förkylning med jobbig hosta. Håller på att vänja min kropp vid barfotalöpning sedan 1 år tillbaka.
Lite roligt är att vi tränar hjärnan att fungera som vi använde den förr här på Mind Academy, käkar stenåldersmat enligt LCHF och så tränar jag löpning på det vis som vi löpte innan vi uppfann skorna, snacka om att gå tillbaka till stenåldern

Så det var lite om mig och mina första lektioner, har du läst ända hit så var du lite intresserad i alla fall, eller har det som jobb

M.v.h./
Nicklas