Marias träningsjournal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
pensarmaria
Posts: 5
Joined: Mon 30 Dec 2013, 21:59

Marias träningsjournal

Post by pensarmaria »

Detta ser ut att bli en intressant resa.
Tänk om man hade haft möjligheten till denna kurs tidigare i livet. Är ju inte så ung mera (fyller 60 i år). Försökte få mina barn med men de var inte intresserade. Den ena just blivit färdig med studierna och den andra halvvägs. Men vi får se om de blir övertygade senare. Det beror väl på hur jag själv klarar mej.
Är nu halvvägs i första modulen och kan bara konstatera att de uppgifter som är helt konkreta går ganska bra. Men de uppgifterna där man måste själv snabbt hitta på något går inte alls. Och alldeles för långsamt går allting. Var nog flink och kvick som yngre så en del av långsamheten kan man väl skylla på åldern. I uppgifterna som det sägs att inte ska ta mer en x sekunder så är min tid alltid dubbelt upp.
Linn
Posts: 52
Joined: Wed 02 Oct 2013, 15:21

Re: Marias träningsjournal

Post by Linn »

Hej Maria, härligt att du är igång! :)

/Linn, Mind Academy
pensarmaria
Posts: 5
Joined: Mon 30 Dec 2013, 21:59

Re: Marias träningsjournal

Post by pensarmaria »

Att det ska vara så svårt att komma tillbaka till rutiner när man en gång hoppat ur. Fick någon ruskig virus i början av februari som höll mig så gott som helt orkeslös hela månaden. Och det betydde ju att det inte fanns något ork alls för kursen. Huvudet var liksom helt tomt. Men nu har två månader efter det bara rusat iväg och jag har inte fått tag i tråden på nytt. Kanske det skulle hjälpa om man skriver in det i kalendern att nu ska jag fortsätta. Ska försöka med det :)
pensarmaria
Posts: 5
Joined: Mon 30 Dec 2013, 21:59

Re: Marias träningsjournal

Post by pensarmaria »

Nu är det ett år sedan jag började. Kom då bra igång med sedan blev det stopp av yttre faktorer. Försökte fortsätta i början av hösten men sedan blev det stopp igen p.g.a dödsfall i familjen. Blev då i mitten av lektion 8.
Så nu var det bara att börja med repetition av figurkoderna. Trögt går det :roll:
Post Reply