Utvärdering efter lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
haffe

Utvärdering efter lektion 24

Post by haffe »

Kursen är bra och lär faktist, som lovat, praktiska metoder för att memorera saker. Ännu känns det inte som om jag kan utnyttja detta i vardagen, men ser ändå enorm potential bara memoreringen blir snabbare o metoderna blir mer rutin. Väntar med iver på mer övnining i kommande lektioner och att även behärska metoderna i vardagen.

Det goda med kursen var att man speciellt i början fick snabbt svar av Mattias på frågor man hade. De motiverande svaren gav också mer energi att fortsätta med lektionerna. Första kursmodulen var i sig mycket jobbig och krävde mer tid och arbete än väntat. Andra kursmodulen var däremot förhållandevis lätt och ibland kändes det som om jag klarade dem snabbt fastän jag inte ens fokuserade mig ordentligt. Som förslag på förbättring kunde den första kursmodulen förlängas lite. T.ex. de första 6 lektionerna kunde delas på 9 lektioner i stället och den andra kurmodulen i sin tur komprimeras lite. Jag tror det skulle öka motivationen att inte genast i början (förrän man egentligen förstår vad det handlar om) bli mörbultad av 3-4 timmars lektioner.

Som helhet en bra mycket kurs med fungerande metoder. Att lära sig detta kommer dock inte gratis utan kräver hårt arbete och lite uppmuntran av Mattias. Tack!

Janne, 25 år
Från Helsingfors, Finland
Studerar teknik på universitet
Testresultat: 2 fel på 25min 32s
Post Reply