Baxisten's Resa

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Baxisten

Baxisten's Resa

Post by Baxisten »

Hej
Nu tänkte även jag skriva här, mest som en dagbok jag senare kan kolla tillbaks på!

Nu är jag precis klar med lektion 6 bara de två första övningarna tor upp minna 2 timmar, sen blev det en liten mat paus varpå jag lärde mig yttligare 10 figur koder :) och min kortlek (som bestod av 40 kort) är nu slut så jag tog en liknande kortlek med en annan färg på baksidan.. får se hur det går. Är det så att man behöver ha 99 olika kort sen eller kommer det gå till på något annat sätt senare? (och har tyvärr ingen smartphone som jag kan ladda ner app'en till)

Har varigt ganska kämpigt så här långt, men roligt :). Den metoden jag har svåras för är långa kedjor av 'kedjemetoden' medans Cicero-metoden går riktigt bra!

Och talen 01-50 är fortfarande ganska långt ifrån reflexminnet!

Har varigt utan internet i 3 dagar vilket gjort att jag inte har kunnat gjöra någon lektion då.. frustrerande.. Men nu är jag tillbaks :)
Baxisten

Re: Baxisten's Resa

Post by Baxisten »

Lekiton 7

Första lektionen som blev uppdelad i två delar. En på 2 timmar och den andra på 1 timme. var väldigt maffig lektion tyckte jag!

Första övningen gjorde jag tillsammans med min far.. var lite kul att göra en lektion med någon annan.. men blev lite ofokus ibland kanske (men det blir det ju iofs ändå för min del). Och övning 4a gick på första försöket väldigt dåligt.. men när jag gått igenom minna fel och skulle repetera så behövde jag åka iväg, så jag gick väldigt snabbt igenom dom och hade till min förtjusning alla rätt :) väldigt översakande!

V1 5 lektioner V2 2 lektioner V3? planerar åtminstone 4 lektioner!
Lycka till migsjälv (:
Baxisten

Post by Baxisten »

17/12 12

Lektion 8

Första lektionen som jag lyckades hålla innom tidsramen, tog ~2 timmar.
Läsandet tog ~15min, den övningen jag är i behov av skulle isf vara avslappnings öningarna (är micket små part i huvudet in i mellan).

Övning 1,2,3,4 & 5 tog ~16min
Övning 6 tog ~17 min

Figurkoderna (övning 7-10) tog ~70 min.. och är dem jag har svårats för.. tycker inte dom sitter tillräckligt bra!

Får se om jag hinner med en lektion i morgon också :)

Och metronomen var irriterande hehe http://www.metronomeonline.com/
Baxisten

Post by Baxisten »

28/12 12
Lektion 9

Tid: 2:20.
Övning 1: 10min (2fel)
Övning 2: 46min (15/60 fel ett fel 2dra gg)
Övning 3 39min (10 fel glatt förvånad över detta då jag inte var fullt så koncentrerad som jag hade velat.)
Övning 4,5 & 6 50min (gick bara igenom övning 6 1gg för jag var för okoncentrerad och 'vimsig' men är defenitivt figurerna jag behöver träna mäst på.)
Läster bara igenom kontroll frågorna och gjorde några snabba svar i huvudet, men skulle väl igentligen behöva läsa lite i handboken och få allt klart för mig!

Förvånad över att jag lyckades göra Returmetoden så bra :) börjar länna framstegen!
Baxisten

Post by Baxisten »

20/12 12
Lektion 10

Tid: 2:02 (Mycket nöjd)

Övning 1,2,3. sifferkoderna.. behöver övas på!

Övning 4: första försöket 13 fel andra försöket alla rätt :) mycket glad!

Övning 5: Först 5 fel, sen inga. Råkade läsa vaniljsås istället för vaniljstång på V så blev lite konsitgt där men men..
Baxisten

Post by Baxisten »

22/12 12
Lektion 12

Tid: 2:50 (suck)

Övning 1-3. Behöver öva på sifferkoderna! får väl se hur illa det är när jag börjar med MM nästa lektion :|

Övning 4. tog 1timme och 50 minuter!!! jag var nog inte så snabbs som jag hade kunnat vara.
(Försök 1: 30fel, försök 2: 1fel)

Övning 5-6. Svamlade förbi allt lite halv engagerad... Men tyckte man hade kunnat ha stjärntecknena som figurer i stället!?..

Nu kommer jag inte ha tid till en lektion på ett par dagar pga JUL så får väl ta och träna mycket på siffer koderna nu :)
men det ska bli härligt med jul :D
Baxisten

Post by Baxisten »

(Lektion 11)

Menade jag..
Baxisten

Post by Baxisten »

27/12 12
Lektion 12

tid: 3.5 timmar.. suck!

Övning 5 som skulle tagit 20min tog ca 1.5 timmar istället ^^

gjorde min första MM träning, fick 3.8 tror ja (1 fel) :)
Baxisten

Post by Baxisten »

29/12 12
Lektion 13

Tid 2 timmar.

Kommer nog att behöva gå igenom min data bas en hel del :)
Kul med något nytt!
Svårt att hitta 3 olika radio/CD-spelare bara haha....
Baxisten

Post by Baxisten »

30/12 12
Lektion 14

Tid vet ej.. ca 2 timmar.. uppdelad i 2 omgångar (1.1.1-1.1.5 (50min) och 1.2.1-1.2.4 (50min) läsning ~20 min)

Intrsant lektion!
Var lite osäker på om jag behövde ta ett plusstecken för matte eller om jag kunde göra en egen bild av det..
Post Reply