Företagslednings studier parallelt med GMS kursen:
Idag när jag låg på solsängen (eller vad man nu ska kalla det på svenska), och funderade, beslöt jag mig för, eftersom jag behöver plugga ekonomi och företagsledning (tror det är den korrekta översättningen), till den 11 september, att använda mig av gms i parallel med att jag pluggar kursen här. De första 24 lektionerna borde jag bli klar med i augusti.
Jag har börjat bygga upp ett extra cicero system, som jag bygger på sommarstugan. Det är 40 lektioner och 8 kapitel, har jag gjort ett system på 48 bilder till att börja med. Nu tänkte jag jobba lite med att använda dem i MM, samtidigt som jag kör med de andra 120 bilderna jag byggt upp hemma. Jag hade i början 100, men det kom till 7 medans jag höll på (fick iden att lägga in 13 bilder av ett fantasi rum också en gång, och de finns med fortfarande...) Så igentligen har jag alltså ett system på 155 bilder). Nu tänkte jag lägga upp 5 underbilder på varje bild i de 48 bilderna jag har, så att jag kan bygga upp en lite större databas på den. Då borde jag ha tillräckligt med grundbilder för att kunna memorera allt jag har i bok och kurs lektioner.
Det var jättebra att köra om lektion 2, där jag faktiskt hade glömt allt står i artikeln
http://svenska.pmemory.com/articles/30. Det var inte alls dumt köra om den "lektionen" i självmotivering, och jag har använt mig av den under dagen, medans jag var med ungarna på badstranden. Imorgon tar jag med mig kortleken och kör även den på badstranden. Jag har läst en annan journal idag, minns inte vems det var, men såg att han använt den till att öva på själva memoreringen och inte bara till att lära sig figurkoderna. Ganska smart... det hade jag inte tänkt på... har jag missat det i någon lektion (?). (Ja, det lär jag väl se snart då!)