Utvärdering!

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
dojjan

Utvärdering!

Post by dojjan »

Användarnamn: dojjan
Ålder: 37år
Yrke:Byggnadssnickare
Nu är jag klar med hela GMS kursen efter ca 8mån arbete.
Det började med att jag köpte boken vägen till mästarminne.
Den tyckte jag var jätteintressant hur man kunde "lägga in" information så snabbt.
När jag läst boken kände jag direkt att jag måste fortsätta med den stora GMS utbildningen även fast det sved lite i plånboken.
Dom första lektionerna var riktigt tuffa men också lärorikast.
Till min fördel så är jag väldigt envis när jag hittar något som jag är intresserad av.
I början gjorde jag ca 2-3 lektioner i veckan, men alla andra dagar satt jag och tränade figurkoder när jag hade tid.
När figurkoderna satt på reflex körde jag MM nästan varje dag och skapade nya cicero bilder.
Ju längre utbildningen gick så blev det längre och längre mellan lektionerna men istället tränade jag med MM och kortlekar.
Nu kör jag med 300 siffror på MM, jag har nyligen sänkt till 2sek och där har jag 139 rätt som bäst.
På 3sek har jag 220 rätt som bäst.
En snabb kortlek klarar jag på 2min 30sek men den tiden ska pressas ner.
Jag har inte skrivit journal men det är lite kul när man tittar på statisiken från MM, hur jag i början bara klarade 12 av 20 med 6 sek mellan varje siffra.
Det som är häftigt är att jag nu vet lite mer om hur min hjärna fungerar.
Förut kunde jag se eller höra en sak som sen var borta när man vände ryggen till.
Men nu tar jag in bilder ser på dom i hjärnan och då sitter de där, fantastiskt!
Jag ska nu börja göra några större databaser som ska memoreras för livet.
Det ända som är synd är att man borde fått lära sig det här tidigare för nu känner jag en mycket större kunskapstörst när jag vet hur jag ska lagra det jag lär mig.

Tack för mig!
Post Reply