Utvärdering efter lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Fredrik

Utvärdering efter lektion 24

Post by Fredrik »

Namn: Fredrik
Sysselsättning: Gymnasielärare
Ålder: 39
Antal fel: 0
Tid: 22,30

Roligt att ha klarat lektion nr 24! När jag fick höra talas om denna utbildning så lät det väldigt lockande att pröva och se om det fungerar även för mig. Förväntningaran var höga och jag hade en viss föreställning om hur man skulle jobba.
Arbetssättet har visat sig vara väldigt genomarbetat där man som elev hela tiden får lagom med ny kunskap att bearbeta.

Jag tycker det är pedagogiskt riktigt att få se vad man kommer att kunna bemästra efter ett tag i form av utvärderingar, recensioner och kursbeskrivningar. Detta sporrar vilket behövas när man bygger den nödvändiga nya tankestrukturen som effektivare ska kunna ta emot och lagra ny information.

Kursmodul nr 1 tycker jag var bra. Roligt med det nya tänket. Det som var svårast för mig var att snabbt finna bilder till abstrakta ord men övning ökar denna förmåga.
Inför kursmodul nr 2 tänkte jag att det skulle bli intressant att se hur jag skulle kunna lära mig all information som jag nyss testat mig på. Tack vara tydlig ledning där man blir led framåt steg för steg så går det. Riktigt roligt att se hur information kan göras om till bildassociationer och kopplingar dem emellan.

Jag tycker det är häftigt att man kan repetera den nya informationen enbart genom att för sitt inre titta igenom/bläddra mellan de skapade bilderna-kopplingarna. Ursprungsinformationen från exempelvis en bok behöver man med andra ord inte gå tillbaka till mer än i undantagsfall.

Avslutningsvis bör nämnas att guidningen från Mattias fungerat väldigt bra. Snabb feedback och extra förklaringar om det har behövts.

/Fredrik
Post Reply