Fjrebqlls Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Fjrebqll

Fjrebqlls Journal

Post by Fjrebqll »

Hejsan!

Tänkte börja skriva journal direkt nu efter lektion 1, jag har så dåligt minne! :D

Detta är onekligen något väldigt intressant, och ska bli kul att se hur det fungerar för mig som har både tourettes och adhd. Jag blir väldigt lätt frustrerad ibland i övningarna, men jag har märkt att jag har väldigt lätt att skapa bilder.

Både kedjemetoden och ryska dockan tog en stund att klara av. Cicerometoden var väldigt enkelt för mig att organisera då jag fick fasta punkter att följa i mitt hem där jag ju känner till allt utan och innan! Fria Associationsmetoden däremot var verkligen inte min grej, jag tappade bort mig både här och där. Kopplade fel hitan och ditan, så nu fick jag känna på hur det kändes att radera saker från minnet ;)

Alfanumerisk kod gick rätt fort att rabbla igenom, kan dom utantill men saknar nog lite fart. Blir till att rabbla imorgon under arbetstid.

Vet dock inte svaret på sista kontrollfrågan.. Vad är viktigast? 3D,färgstarka, stora eller detaljerade?

Jag kan tänka mig att det är färgstarka? Detaljerade är ju också viktigt så man kan ha flera olika bord för olika saker?

Spontant så känner jag att detta är fanimig något jag ska köra igenom, sedan ska jag plugga sönder något ämne och börja jobba inom det? =)
Mattias
Webbplatsadministratör

Re: Fjrebqlls Journal

Post by Mattias »

Detaljerat är det viktigaste. Står i lektionen.

Mvh,
Mattias
Post Reply