Hej på er allihopa!

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
roddan

Hej på er allihopa!

Post by roddan »

Tänkte bara säga hej till Er alla. Har läst färdigt lektion 1 och det var MYCKET spännande 8-) . För mig tar det oväntat lång tid att göra övningarna. Är kanske för perfektionist, men har läst att ska inte gå vidare innan behärska ordentligt övningarna. i.a.f mitt hjärna vill bestämma men det går ganska lätt att 'lura' det, och det är roligt.Mycket givande när man ser resultat.Jag vill få 'superminne' eftersom vill lära mig engelska. Har försök många gånger men jag glömmer efter ett tag nästan allt som jag lärde mig,om jag inte övar .

Roddan :)
Kungen

Re: Hej på er allihopa!

Post by Kungen »

Hej Roddan
Kul och höra att du är igång, och redan satt upp vissa mål. Det är klart att du ska lära dig engelska!
Fall du kör på nu, så kommer du lära mycket mer än så.

MVH Kungen :D
roddan

Post by roddan »

Tack Kungen :roll: för dina fina och uppmuntrande ord! Det gav mig mycket glädje.

Tack,Rodica
UriBentMe

Post by UriBentMe »

Hej Roddan!
Det tog oväntat lång tid för mig i början också...första modulen är hårdast, sen börjar det gå snabbare :) Vad kul att du ska lära dig engelska! Jag har just börjat på språkmodulen (den tredje). Där kommer du lära dig bra tekniker för att komma ihåg engelska ord!
Jag vill också få ett superminne. Och nu har jag kommit halva kursen...så nu har jag ett halvt superminne :P

Ha det bra!!
roddan

Post by roddan »

Tack UribenMe. Då kan jag inte skämmas 'för mycket' att det tar så lång tid. Idag började jag andra lektionen och tiden bara forsvann :roll: . Det är klart....minnet är inte tränat på den här nivån (jag skyller på det :lol: )

Varma hälsningar,Rodica
Florian

Post by Florian »

Ja, första modulen är verkligen jobbig. Har själv suttit med upp till 4 timmar för en lektion i början. Och i andra modulen har jag snittat ungefär mellan 1h 15min till 1h 45min per lektion. Det är bara att jobba på. Tänk vad skönt det blir sen när du får se resultatet av all den tid du lägger ner. Bästa känslan! :)

Lycka till! :)

Mvh Florian
roddan

Post by roddan »

Tack Florian,
Precis lika tänkte jag....vad glad blir jag när jag ser resultatet som jag önskar.
Bara det att man vill ha saker och ting på en gång, men jag får lugna ner mig och bara kämpa på :roll: .

MVH,Roddan
Post Reply