Äntligen hemma! Är rejält trött efter att ha spenderat en natt på flygplatsen i London så ska försöka hålla det kort. Som jag nämnde tidigare så ska jag skriva något utförligare på bloggen inom kort.
Efter en, för mig, väldigt lyckad tävling i Rom kände jag att det egentligen bara kunde gå sämre. Det intrycket förstärktes när man åkte iväg från ett +15 grader varmt Italien till ett Wales med minusgrader. Anyways - efter tävlingen i Rom tränade jag och Jonas lite tillsammans och vi kom fram till att jag borde våga lite mer i ordmemoreringen. Hade 50 ord som personbästa, men skulle gå för lite mer eftersom orden på tävling är lite lättare än vanligt. Long story short - lyckades på tävlingen memorera 67 ord. En förbättring med 34%. På tävling. Dessutom 1 ord mer än det gällande svenska rekordet (fast Jonas von Essen mindes 70 ord, så det rekordet är hans).
Coolast av allt:
är rankad 9a i världen i den grenen nu.
(fair enough - många som ligger längre ner på rankingen har egentligen mycket bättre minne än mig, men sånt vill jag inte bry mig om idag. Idag ska jag bara njuta!)
I övrigt så vann Jonas tävlingen efter att ha memorerat en kortlek på 46 sekunder, tätt följt av den trefaldiga världsmästaren Ben Pridmore. På tredje plats kom den walisiske mästaren John Burrows. Kommer länka till resultaten när dessa dyker upp.
Hej svejs!