Niklas Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
niklasbe

Re: Niklas Journal

Post by niklasbe »

Lektion 12 klar.
Övning 4. Gick ok
Övning 5.  1:a återkallningen= 32 fel.
2:a återkallningen= 17 fel.  Orkade inte göra en 3:e återkallning då övningen tog för lång tid!!!!!
Florian

Post by Florian »

Härligt att se! Keep going!
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 13 klar. Fantastiskt kul att börja bygga upp databas. Lektionen flöt på bra.
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 14 klar. Det bli bara roligare och roligare.... Ska följa instruktionen för repetition så det blir till att repetera under veckan. De tresiffriga figurkoderna gör dock att det är svårt att få bra flyt vid återkallningen.
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 15 klar. Kul att memorera olika typer av information! 
Kändes ok, men de tre-siffriga talen ställer till det och får allt att stanna upp då jag ska koda om till siffror. Detta är fustrerande då jag inte kan uppnå något flyt i övningarna!!
Florian

Post by Florian »

Hur tror du att du kommer göra när du är ute i det verkliga livet och du ska memorera texter som innehåller årtal? :) Finns en ful liten genväg att memorera alla årtal som två figurkoder, men skulle ändå rekommendera att du kör på som angivet, även om det kan ta emot. :)

Härligt att se att det går framåt i alla fall!
niklasbe

Post by niklasbe »

Tack Florian! Jag har faktiskt funderat på att använda två st figurkoder istället då jag tycker att hela övningen stannar upp när jag ska koda om. Känns som att min prio borde ligga på teknikerna, få flyt, och komma vidare genom lektionerna. När jag kommit framåt lite mer kan jag successivt gå över till tresiffrigt. Eller vad tror du?
Florian

Post by Florian »

Det tror jag absolut skulle fungera! :)
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 16 klar. Första delen gick lite trögt att koppla men efter några repititioner satt det. Prövar nu att använda två-siffriga figurkoder istället för tre-siffriga vilket känns mycket lättare. 

Andra delen med historierna gick oväntat snabbt och enkelt att lagra. Förbluffad över hur lätt det var att återberätta historierna (jag är en sån som annars aldrig kommer ihåg en endaste historia, snappsvisa m.m.). Kul!
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 17 klar. Floderna gick relativt lätt. Termer var ok att memorera men betydelserna var svåra (speciellt återkallandet som blir väldigt diffust i vissa fall).
Post Reply