Wyzecs Journal
Re: Wyzecs Journal
13/40 på 5s med MM online på buss på morgonen. Känslan var bättre än utfallet blev, dröjde mig ibland kvar för någon bild så att tid för nästkommande blev mindre - tips till mig själv: gör inte, säkert kontraproduktivt då efterföljande bilder statistiskt bör vara enklare. Noterat livligare drömmar ett par dagar i rad nu, brukar annars inte vare sig notera mina drömmar, än mindre minnas dem. Inte helt oväntat ändå, lär vara vanligt efter regelbunden minnesträning.
11/40 på 5s med MM online på buss på eftermiddagen. Samma känsla med nästan samma resultat som i morse.
11/40 på 5s med MM online på buss på eftermiddagen. Samma känsla med nästan samma resultat som i morse.
12/40 på 5s med MM (PlayOnMac) på kvällen.
4/40 på 5s. Inget fokus kvar, nog dags att sova...
4/40 på 5s. Inget fokus kvar, nog dags att sova...
18/40 på 5s med MM online på tåg på eftermiddagen. Närmar mig 50% så sakteliga, återigen många jag kände jag borde kunnat urskilja. Börjat fundera på om källan till att bilder inte kommer till mig är att processen för koppling/avläsning inte är likformig, stimuli - respons. När jag kör MM tvingas jag avbryta föregående memorering, jag tar då fram bilden för siffran att memorera. Först därefter tar jag fram ciceron att lagra på och kopplar ihop. Resultatet när jag sedan återkallar är att när ciceron, stimuli, tas fram för att nå respons inte så ofta känns klockren. Ska framöver försöka avbryta pågående memorering och istället säkerställa att ta fram ciceron (stimuli) innan bilden för siffran (respons) att lagra visas. På så sätt borde processen kunna slimmas, bli mer naturlig och förhoppningsvis ge bättre utfall.
1/40 på 5s med MM online på buss på morgonen. Körde efter ambitionen att visualisera nästkommande cicero före nästkommande bild visades - var absolut inget jag kommer att fortsätta med. Tror jag börjar förstå de som ger uttryck för att resultaten blir bättre med kortare tid per memorering. Min mig känsla är att hjärnan behöver pressas i viss grad för optimalt resultat. När avbrottet till nästkommande memorering inte forceras fram blir antagligen bilden grumlad av den oklara brytningen till nästa memorering.
18/40 på 5s med MM online på buss på morgonen. Snubblar fortfarande på figurkoder emellanåt - resulterar i onödigt stressande då det är svårt att på löpande band avgöra, särskilt avbryta, en memorering i förtid. I de fall jag verkligen hunnit memorera är jag hyfsat säker på att om jag fått/tagit mig tid att titta igenom alla figurkoder för varje sådan cicero hade jag med mycket stor sannolikhet kunnat sätta de flesta - då jag vanligen förnimmer att något är där men inte alltid ser klart. Tror det är i sådana fall en superkort stödreflektion, i dagsläget, är något som kan avgöra återkallandet för mig.
10/40 på 5s med MM online på buss på eftermiddagen.
10/40 på 5s med MM online på buss på eftermiddagen.
13/40 på 5s med MM online på buss på morgonen. Kände mig pigg men inte lika kreativ - att känna spontant för en bildsammankoppling tror jag är nyckeln. Irriterande att inte ligga på en jämnare nivå. Kanske dags att ändå sänka tiden för att få bort det analytiska tänkandet och tvinga fram mer spontana kopplingar? Kan dock inte påstå att jag nämnvärt hinner 'välja' hur jag ska koppla...
11/40 på 4s med MM online på tåg på eftermiddagen. Då resultatskillnaden inte droppade nämnvärt, visserligen toppat på högre och så var det mina bäst bekanta ciceros, men det är nog dags att köra på 4s även fortsättningsvis.
11/40 på 4s med MM online på tåg på eftermiddagen. Då resultatskillnaden inte droppade nämnvärt, visserligen toppat på högre och så var det mina bäst bekanta ciceros, men det är nog dags att köra på 4s även fortsättningsvis.
16/50 på 4s med MM online på buss på morgonen. Kändes riktigt bra men jag är ju aldrig riktigt nöjd, hade känts ännu bättre om jag kunde närma mig de där 50%:en snart. Får ha tålamod och bara mata på.
7/50 på 4s med MM online på buss på morgonen. Strul med MM, får ju alltid ställa om inställningarna till synes från andra som kört. Idag hade någon stängt av memoreringsposition - fick starta om, fixa och köra igen. Upptäckte sedan att också 'do not repeat numbers' var av vilket gjorde att en dubblett i rad förvirrade mig. Dessutom tappa jag helt bort mig vid återkallandet, hoppade över rum. Missade jag säga att omgången sög?
12/50 på 4s med MM online på tåget på eftermiddagen. Började memorera i fel rum - blev helställd när det var 10 kvar efter 'sista' rummet. Mot morgonens utfall och hela tappade rummet denna omgång så får jag väl se det som ok, nu är det ju trots allt bara mängdträning som gäller.
12/50 på 4s med MM online på tåget på eftermiddagen. Började memorera i fel rum - blev helställd när det var 10 kvar efter 'sista' rummet. Mot morgonens utfall och hela tappade rummet denna omgång så får jag väl se det som ok, nu är det ju trots allt bara mängdträning som gäller.
11/40 på 6s med MM online på buss på morgonen. Förväntat lågt med nya ciceros, tyvärr strul med MM igen så antal rätt är bara en uppskattning av antal säkra.
8/40 på 6s m MM online på buss på eftermiddagen. Nya ciceros även här, tiden räcker knappt till att ta fram cicero emellanåt. Fick hoppa över flertalet när tid inte fanns att koppla. Nya ciceros är för 201-300.
8/40 på 6s m MM online på buss på eftermiddagen. Nya ciceros även här, tiden räcker knappt till att ta fram cicero emellanåt. Fick hoppa över flertalet när tid inte fanns att koppla. Nya ciceros är för 201-300.
16/50 på 5s med MM online på buss på morgonen. Bra fokus, någorlunda utfall med en känsla av att hjärnan emellanåt fick tid att analysera (oönskat). Känns dock inte läge att dra ner på tiden återigen riktigt ännu.
10/50 på 4s med MM online på buss på eftermiddagen. Trött, även om sessionen piggade upp något så var det ganska blankt vid återkallandet.
10/50 på 4s med MM online på buss på eftermiddagen. Trött, även om sessionen piggade upp något så var det ganska blankt vid återkallandet.