Niklas Journal
Re: Niklas Journal
Lektion 6 klar.
Hade svårt att få ordning på flernivåsystemet med stödbilder. Övning 1 gick ok men jag fick lägga mycket tid på att få till landskapen i övning 2.
Behöver göra bättre kopplingar. Exempel på problem är saker som är relativt lika såsom: täcke, duk, handduk och Västergötland, Västermanland, Västerås (det går ju inte att använda en bild av en väst på alla tre). Sedan gäller det att ha så bra kopplingar att man inte lurar sig själv genom att undermedvetet veta ordningen av landskapen/städer.
Nu sitter alla landskapen/städer i alla fall och det är superkul att lära sig något användbart.
Hade svårt att få ordning på flernivåsystemet med stödbilder. Övning 1 gick ok men jag fick lägga mycket tid på att få till landskapen i övning 2.
Behöver göra bättre kopplingar. Exempel på problem är saker som är relativt lika såsom: täcke, duk, handduk och Västergötland, Västermanland, Västerås (det går ju inte att använda en bild av en väst på alla tre). Sedan gäller det att ha så bra kopplingar att man inte lurar sig själv genom att undermedvetet veta ordningen av landskapen/städer.
Nu sitter alla landskapen/städer i alla fall och det är superkul att lära sig något användbart.
Då jag inte var nöjd med hur det gick i övning 6 (lektion 6) gjorde jag om den målet att göra bättre kopplingar och den här gången gick det utmärkt.
Lektion 7. Övning 1-3 gick smidigt med endast 1-2 fel per övning vid första återkallningen. Gjorde några slarvfel i övning 3 där jag stavade fel vilket gav fel nummer (även fast jag återkallade rätt objekt). Väljer dock att se detta som rätt på övningen men måste beakta framöver då siffrorna blir helt fel.
Lektion 7 klar. Resterande övningar gick ok även om jag hade några fel på återkallelseN på övning 4. Har inte gjort extraövningen ännu
Lektion 8. Ändrat fokus från och med nu: måste göra övningarna snabbare för att komma under 2 timmar, även om det blir fler fel. Övning 1-3 gick utmärkt. Övning 4 hade jag 5 fel vilket känns mycket men jag prioriterar snabbheten......
Lektion 8. Alla rätt på övning 5 - återkalla baklänges. Övning 6 gick precis som 5:an, ca 5 fel första återkallningen men sedan alla rätt baklänges. Relativt nöjd med tanke på den ökade farten.
Kul att notera att landskapen som tränades in för några veckor sedan sitter klockrent!
Men det är ju bra! Jag hade mycket fler fel när jag gjorde den övningen. Men det är ju inte resultatet i sig som räknas, utan träningen. Så fortsätt pressa dig! Du kan lugnt göra lite fler fel, det gör absolut ingenting.Övning 4 hade jag 5 fel vilket känns mycket men jag prioriterar snabbheten......

Inte mycket kvar så har du klarat av den första kursmodulen! Keep going strong!

Tack Florian! Jag ska göra precis så, fortsätta pressa mig tidsmässigt och exprioritera resultatet.
Lektion 9. Övning 1: alla rätt på andra återkallningen.
Övning 2. 8 fel på andra återkallningen. Hyfsatt resultat men övningen tog alldeles för lång tid!!!!!
Övning 2. 8 fel på andra återkallningen. Hyfsatt resultat men övningen tog alldeles för lång tid!!!!!