Snart igenom lektion 50! Alla bilder sitter nu och nu ära bara att läsa upp texten kvar samt återkalla allt så gott det går. Lit käk och sen smattrar vi på så in i bomben.
KLAR MED LEKTION 50!
Vilken lättnad, ligger nog top 3 av en av de tuffaste lektionerna.
Återkallandet av bilder funkar bra. Men det är återkastning av texten som går sisådär.
Återkallade allt på ca 20 minuter och när jag väl återkallade/pratade såg jag bilderna och visste vilka ord de betydde men mellanliggande ord kunde jag inte återkalla. Oftast blev det inte en riktiga meningar när jag återkallade lagtexten. Enstaka ord och siffror som hackade sig fram.
Tänker att jag sparar inspelningarna för varje gång och ser utvecklingen mellan de olika tillfällena.
Återkallade en nyss en andra gång denna gång tog det 18 minuter tillskillnad från förra som tog 22 min. Märker redan nu skillnad, fortfarande mycket fel och konstiga ord som jag säger för utfyllnad men det blir bättre.
Ser verkligen fram emot att klara textmemoreringsmodulen då den är väldigt tuff och frustrerande, bara 3 lektioner kvar! Vet dock att det är det som jag kommer använda mig av mest i framtiden när studierna kickar igång men vore skönt med en paus.
5 minutes words
1a försöket 30/50
Okej, ska öka takten ytterligare, om jag får mer än hälften rätt kör jag nog lite för långsamt. Vill intala mig det iaf. Samtidigt som jag sitter och köra börjar jag tänka på hur lång tid det har tagit och tänk om jag slår rekord osv, tar mycket fokus och vill ta bort dessa tankar men väldigt svåra att hindra
2a försöket 34/80
När jag kör snabbt börjar jag inte tänka på hur lång tid det tar och om det blir rekord lika lätt, har mer fokus helt enkelt. Det som sker dock sker är att vid ord 60-80 blir jag mentalt utmattad och måste kämpa mer för att hålla fokus.
Jäklar vad jag har kört idag, bra Davve!!!
3e försöket 24/60 körde med ciceros som jag inte fixerat bra, märker dock skillnad i hastigheten som jag får upp bilder till orden. Jag börjar också komma ihåg om ett ord ex ska vara gladare och inte glad vilket jag hade svårt för förut
Okej, jäkligt långt inlägg idag ska ta en paus nu... Faktur är dock att just nu vill jag inte gå och lägga mig och bara fortsätta köra IAM, har dock snart slut på ciceros och bör vila så jag orkar lektion 51 imorrn. KUL!!!