Tack!
Kortleken lärde jag in genom kortlekslektionerna som finns på 'Bilbioteket' i huvudmenyn. Där lärde jag in en bild för varje kort (52 olika figurkoder) precis som för siffror.
När jag lärt mig dessa så tog jag 20 slumpmässiga kort och övade på att memorera dessa. Därefter ökade jag antalet kort för var gång jag märkte att jag fick bättre och bättre resultat. Jag tror det är mycket psykologiskt med att memorera en kortlek, då jag kände att steget från att gå från att få mellan 40-50 rätt, till att gå till att faktiskt få 52 rätt var jättestort och tog lång tid.
När jag väl fått för vana att alltid ligga kring 45-52 rätt så övade jag upp min hastighet. Jag använder en online-timer på
https://www.timeanddate.com/stopwatch/
Där startar jag klockan samtidigt som jag vänder upp kortleken och stänger av klockan när jag kollat på sista kortet. I början siktade jag på att få 52 rätt på under 2 min. Det tog ett tag, men tillslut gick det. Därefter fortsatte jag bara pressa mig mer och mer på just hastigheten.
Under tiden tränade jag mycket med MM på 300 bilder för att öva min långdistans också