Ibland känns det helt overkligt att alla bilder faktiskt sätter sig... Lyckades memorera en hel kortlek på 1min 8sek!!!
Så himla skön känsla efteråt! Ännu en gång så var det mina senare ciceros som rekordet slogs på. Får oftast relativt dåliga resultat på mina första ciceros... Men men!
Jag återkallade kortleken flera gånger i huvudet innan jag rabblade upp korten för att vara helt säker på att jag inte började missa något kort under återkallningen. Jag till och med återkallade kortleken muntligt två gånger för att vara helt säker på att jag fått rätt ordning. Men det hade jag såklart! Nästa mål är givetvis att komma under 1min med kortleken!!
Mina nuvarande PR:
Siffror i MM
139/200 (4s) - 69,5%
92/100 (3s) - 92%
136/200 (3s) - 68%
105/200 (2s) - 52,5%
159/300 (2s) - 53%
Kortlek:
52/52 - 1min 8sek (utan nyhetsradio i bakgrunden)
52/52 - 1min 48sek (Med nyhetsradio i bakgrunden)
Idag visade det sig verkligen vad trötthet kan göra med resultaten. Körde siffror idag i olika omgångar men resultatet var under all kritik. Hård och stressig kväll på jobbet igår, orolig sömn inatt och allmänt trött och seg.
Det kräver verkligen full koncentration och fokus för att resultaten ska visa sig. Bra att ha sådana här dåliga minnesdagar också för att verkligen förstå hur och varför man kan bibehålla fullt fokus.
Hade tänkt köra mer MM men känner att lite vila hade suttit fint just nu. Ska öva lite figurkoder för tresiffriga tal istället och påbörja MM-projektet imorgon igen.
Kämpar fortfarande på med siffrorna. Haft en hel del trubbel med 2s/bild på sistone när det gäller tvåsiffriga tal. Kortleken har inte varit något större bekymmer.
Idag körde jag 300 bilder på 3s/bild och det kändes helt okej. God koncentration och jag kände att jag fick god tid att ska bra kopplingar. Dock inga PR-resultat, men jag känner att jag är inne i en hård utvecklingsperiod just nu, bara till att kämpa vidare!
Dålig start idag med kortleken med väääldigt blandade resultat. Men som vanligt så lättade det när jag nådde mina senare ciceros. Tryckte på med hastighet idag och nådde till sist resultaten:
47/52 - 1min 0sek
45/52 - 56sek
Har gjort snabba framsteg med kortleken och kommer fortsätta trycka på med hastigheten. Målet är att memorera en kortlek på mindre än 1min!
Har också ökat på med 70 nya ciceros som jag övar inte långsamt med kortleken för att bli van vid dem. Sen blir det tresiffriga tal idag (Y)
Känt mig väldigt trött och seg idag vilket märktes på de första omgångarna kortlek jag körde. Efter lite vila gick det bättre och mot slutet trodde jag mig faktiskt ha memorerat kortleken i rätt ordning på 1min...! Men icke... Hade blandat ihop vissa figurkoder och landade till sist på 48/52 - 1min 0sek. Bra resultat, men jag är väääldigt sugen på att krossa 1min-gränsen!
En bra träningsdag då jag körde siffror på mina första 600 ciceros. Inga PR, men bra resultat rätt igenom, bra koncentration och schysst återkallning.
Avslutade med några kortlekar. Inga PR där heller, men jag lyckades i alla fall med 50/52 på 59 sekunder!! Pressar mig verkligen mycket på hastigheten just nu. Dock så kan jag endast nå upp till sådana här resultat på mina senaste 200 ciceros. Anledningen är antagligen för att mina första ciceros är så pass använda... Menmen. Lite mer än halva sommaren har gått och jag har gjort stor utveckling hittills. Ska fortsätta träna tills skolan börjar i september igen.
Mina ciceros har fått vila i 2 dagar pga att jag haft mycket annat på schemat. Den vilan gjorde susen då jag fick många bra resultat idag. Lyckades slå PR på 52/52 - 1min 4sek, med kortleken!
Dock fick jag spendera mycket tid med att pussla ihop bilderna i huvudet då det var en bild som saknades, men tillslut kom jag på vilken det var!
Längtar fruktansvärt mycket efter att lyckas korsa 1min-gränsen!
Haft vila från MM i en dag och det visade sig både på koncentration och återkallning med tvåsiffriga tal. Kändes som att jag hade riktigt bra koncentration mestadels genom memoreringen och återkallningen kändes guld på många håll. Jag visste att det skulle bli bra resultat och jag hoppades på antingen ett PR eller att komma över 50% gränsen.
Jag landade på 149/300 (2s)... Fan också! Har bara spräckt 50% gränsen en gång tidigare, då jag slog PR (159/300). Jättenöjd med mitt resultat, synd bara att det inte var lite högre
Mina nuvarande PR:
Siffror i MM
139/200 (4s) - 69,5%
92/100 (3s) - 92%
136/200 (3s) - 68%
105/200 (2s) - 52,5%
159/300 (2s) - 53%
Kortlek:
52/52 - 1min 8sek (utan nyhetsradio i bakgrunden)
52/52 - 1min 48sek (Med nyhetsradio i bakgrunden)
Efter några dagars semester var jag idag tillbaka till memoreringen. Jag har slagit många PR och haft stark utvecklingskurva denna sommaren, men jag har helt struntat i störningsmoment under memoreringen. Idag bestämde jag mig för att börja med pratradio i bakgrunden. Extremt distraherande och jag visste att resultatet inte skulle bli särskilt bra, men jag tänker fortsätta med pratradion i fortsättningen för att utveckla min koncentration ytterligare.