Är igång med min universitetsutbildning och har skapat ett stödbildsystem som ska fyllas på med all info som har med skolan att göra. Huvudfokus nu i början har varit att ta ut distinkta särdrag hos folk och koppla deras för och efternamn till detta. Det ger mig en stor fördel i att skapa nya kontakter när jag är snabbare än de flesta andra på att lära mig deras namn och ansikten efter bara en dag. När jag väl sitter och har en konversation med en person vars namn och distinkta särdrag jag kopplat till en underbild i mitt stödbildsystem så fyller jag på med nya bilder med hjälp av kedjemetoden (vart de bor, vad de har som hobby och liknande). Detta gör att jag lättare kan intressera mig för folk och lätt kan minnas det de berättat för mig.
Det är väldigt svårt till en början, men det går snabbare och snabbare för varje dag. Som tur är så är det flera år kvar på utbildningen vilket ger mig möjlighet för att kunna utnyttja GMS-metoden ännu bättre senare i utbildningen. Detta är bara början!
Körde MM idag på 270 bilder. Kände mig väldigt ofokuserad pga att jag hade pratradio igång på hög volym, samt att jag ville börja öva mig på att räkna medans jag memorerade. Detta gjorde att fokus bytte mellan räknandet och memorerandet och jag förväntade mig ett superdåligt resultat. Men trots radion, räknandet från 0 och uppåt och trots att jag många gånger fick kolla siffrorna för vilken cicerobild jag var på för att jag råkade missa flera så fick jag ändå ett bättre resultat än förra omgången på 260 bilder.
MM - 67/270 (2s) 24,8%
(pratradio + högt räknande från 0 och uppåt)
Ska fortsätta öva på att räkna. När det väl sätter sig utan avbrott så försvinner allt inre prat, vilket nog kommer vara den största anledningen till ett förbättrat resultat