Inte bra! Är förkyld och hostig, och stannar därför hemma från skolan idag. Vi får hoppas att jag mår bra på fredag igen!
Nu kommer dock lite mer info angående eventet:
[quote=""Facebook""]"Här kommer vi tävla i minne genom fem olika grenar.
I varje gren har man maximalt fem minuter på sig att memorera så mycket som möjligt, därefter får man 15 minuter för att återge det man lyckats komma ihåg. Sedan blir det tio minuters paus för återhämtning innan nästa gren startar.
Preliminärt Schema:
- 18.00 – Insläpp, mingel
18.15 – Ord
18.45 – Siffror
19.15 – Binära
19.45 – Spoken numbers
20.15 – Speed Card
ca. 20.45 – Vinnaren och slutresultaten annonseras
Alla är välkomna att delta och testa på. Antingen alla grenar, eller bara någon enstaka.
Hjärtligt Välkomna!"[/quote]
Gissar att vi inte riktigt kommer hamna i just den tidsramen. De tre första grenarna flyter kanske på lite snabbare, medan de två sista grenarna tar lite längre tid. I dessa brukar man nämligen vanligtvis köra två omgångar.
I varje gren har man maximalt fem minuter på sig att memorera så mycket som möjligt, därefter får man 15 minuter för att återge det man lyckats komma ihåg. Sedan blir det tio minuters paus för återhämtning innan nästa gren startar.
Min personliga gissning är att man inte riktigt kommer behöva 15 minuter för återkallande, utan att det går snabbare än så i de tre första grenarna. Vid speed cards gäller max 5 min memoreringstid, samt 5 minuter till att sortera en ny kortlek som den man memorerade. Angående mingel så kommer det att finnas tid till det i alla pauser - och det blir många pauser, det lovar jag!

Vi kommer naturligtvis att ge feedback o tips till de olika grenarna på plats om det behövs. Allt ni behöver ta med är ett gott humör - "utrustning" har vi. Är lite osäker på om det kommer bjudas på snacks, så ät gärna ordentligt innan.
Skulle ni ha några som helst frågor, så är det bara att ställa dem här!