Lektion 14 & 15
Väldigt annorlunda från de första 1-12 lektionerna. Går väldigt snabbt och är mycket intressant att se hur det går. Dock så hinner jag inte repetera eftersom mina lektioner är på kvällen (den enda stund som jag kan sitta ostörd).
Kan det komma att påverka mig negativt?? Jag kan väl repetera nästa dag? Behöver ju bara huvudet eller hur?
Anyways
Gjorde ansiktena i lektion 15 och kom ihåg namnen väldigt bra trots att det stod att man skulle ha fel!! Woohoo!
Men det är en sak jag undrar över... När det gäller att memorera årtal och händelser... T.ex Lektion 14) Timur invaderade Indien och ockuperade Delhi år 1398, när man ska memorera det så är det bara 398, Timur, Indien & Delhi som ska memoreras, tänk så glömmer man om det var Indien eller Delhi som ockuperades, speciellt när man inte är så bra på historia (som jag). Finns det något som jag kan göra åt saken.
Sen så vet jag inet om någon annan har problem med att ladda ner Memorization Master, men när jag laddade ner den på min dator så är det bara redigeringsbara filer, lite som word document med en massa siffror och bokstäver. Det är inget program som man kan gå in på... Finns det något som man kan göra åt saken? Min dator är en Asus, kanske så stödjer inte min dator denna typ av filer? Jag vet inte, får väl hålla på med Memorization Master på internet tills dess...
Skulle vara VÄLDIGT tacksam om någon kunde hjälpa?