Hej!
När jag ska använda mig av kedjemetoden skapar mina bilder en berättelse.
Om jag till exempel ska komma ihåg bröd-snok-chok-smet-plan-vikbar så dyker visserligen bilderna upp i rätt ordning men dom är rörliga. Snoken slingrar sig ur brödet och trycker till en chok som sitter på en bunke full a smet som rinner ut över en plan (typ kalender) som har tydliga vikveck som en karta. Ska jag försöka hindra mina bilder från att röra på sig?
//Ingela
Kedjemetoden
Re: Kedjemetoden
Hej Ingela!
Det blir lätt så i visualiseringen i början. Dock är det viktigt att du tvingar dem att vara stilla. Det handlar om att få kontroll över visualiseringen, vilket gör att du senare kommer att blixsnabbt kommer att kunna styra den precis som du vill. Däremot får du gärna koppla samman de stilla bilderna på ett levande sätt (en snok som sticker ut genom brödet, en CHOKladbit balanserar på snokens huvud osv).
Lycka till!
/Mattias
Det blir lätt så i visualiseringen i början. Dock är det viktigt att du tvingar dem att vara stilla. Det handlar om att få kontroll över visualiseringen, vilket gör att du senare kommer att blixsnabbt kommer att kunna styra den precis som du vill. Däremot får du gärna koppla samman de stilla bilderna på ett levande sätt (en snok som sticker ut genom brödet, en CHOKladbit balanserar på snokens huvud osv).
Lycka till!
/Mattias