Jag ville bara ta tillfället i akt att upplysa om en helt unik chans som finns just nu.
Förra helgen var jag och tävlade i London och alla vi som var där hade otroligt kul! Minnestävlingar handlar inte om att vara bättre än andra. De handlar om att träffa spännande och trevliga människor, lära sig en massa nya saker och utmana sig själv.
I helgens tävling hade vi t.ex. Alja från Slovenien, som aldrig tränat några minnestekniker överhuvudtaget och var med i tävlingen för att träffa andra och lära sig hur man gör. En annan ny bekanskap var Robertas från Litauen som köpt en bok om minnesträning 3 veckor tidigare som också ville ta tillfället i akt att fråga andra om hur man blir bättre.
25-26:e är det SM i Göteborg. Jag tror att vi är 5 svenskar anmälda. Så vad sägs om att hänga med och som allra värst bli officiellt bli utnämnd till Sveriges 6:e bästa minne!? Helgen blir ett riktigt kul äventyr och ni kommer att få ett minne för livet att berätta om för barnbarnen i framtiden

Så vad säger ni? Det vore kul att ses i Göteborg! Hittills har jag bara träffat två studenter här i riktiga livet, men jag hoppas det blir fler snart. Dessutom kommer ni att få träffa en riktig minnesikon. Jag får inte säga vem det är än så länge, men ni kanske kan gissa

Som en liten inspiration kan ni läsa denna artikel som kom i senaste numret av Magasinet Filter (kända för sina längre och mer djupgående reportage). Reportern var med på vår lilla uppvärmningstävling i juli. Så i artikeln kan ni få en liten inblick i hur det kan vara. Den är dessutom väldigt roligt skriven

http://www.magasinetfilter.se/magasin/f ... slapp.aspx
Ha det fint!
/M