Simons Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Gotteboa
Posts: 4
Joined: Tue 01 Oct 2013, 15:59

Simons Journal

Post by Gotteboa »

Då var man igång igen!

Har inte kört några lektioner på ett bra tag nu, innan jag slutade var jag på lektion 14. Men börjar om från början för att pigga upp minnet. Har nu kommit 2 lektioner in och det har gått bra, vilket gör det lättare att fortsätta.

Vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag hade detta långa uppehållet. Men som sagt är jag tillbaka nu och med bara ett mål i sikte, vilket är att klara av alla 60 lektionerna. För att nå målet ska jag göra minst 3 lektioner i veckan samt skriva i journalen efter var lektion.

// S
Gotteboa
Posts: 4
Joined: Tue 01 Oct 2013, 15:59

Re: Simons Journal

Post by Gotteboa »

Har varit sjukt i veckan, vilket har varit drygt då jag inte har hunnit med så många lektioner som jag hade velat tills idag. men men. Testade ändå tidigare i veckan att köra 3 lektionen men var tvungen att avbryta efter 4 övningar då jag inte orka mer, men fram tills dess gick väldigt bra. Gjorde klart sista på lektion 3 idag, var tvungen att göra om övning 6 då jag missade en koppling och därmed blev hela sekvensen förskjuten.

Körde även lite Improve Memory 2.
Satte första till 20 bilder mellan 0-20 och 3 sek, blev lite förvånad att jag fick 20/20 på första, vilket då jag inför test nr 2 satte det till 40 bilder och 4 sek.

Kan väl säga att det gick sådär, som bäst blev det 35/40 resterande gångerna låg jag runt 30 rätt. Missade vissa cicero-bilder och andra små slarvfel men det ska det bli ändring på i framtiden. Blev även lite ställd vissa gånger då det kom samma siffra 2 gånger i rad, då visste jag inte om det en ny siffra eller om jag fortfarande var kvar på den "gamla" siffran.

Men IM2 var riktigt roligt och det är något som jag kommer att fortsätta att pressa mig själv i.

Block 1 är ju bara en transportsträcka inför resterande block så det är bara att ta sig igenom det.

//S
Post Reply