Robins Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 38

Rolig lektion! Gick väldigt snabbt, klar på 27 min. Även denna gång väljer jag att hitta på egna bilder istället för att ta exemplen. All memorerad fakta satt på första försöket, förutom översättnngen från bild till ord av 'best' samt att på 2 faktan visste jag inte riktigt vad det handlade om trots korrekta memoreringar. Detta tog runt 10-15 sekunder att reparera. Extremt nöjd!
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 39

Brutalt! Det som tydligen skulle tagit 30 min tog strax över 2 timmar! Inte alls sovit inatt men detta var verkligen galet, nästan som att vara tillbaka på intensitetsblocket.

Vid första genomgången satt endast kopplingarna för båtarna i Storbritannien-info, all annan info fick jag helt reparera. Väldigt krävande. Ser fram emot nya tag framöver!
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 40

Denna lektion flöt på väl! Klar på 1 tim 25 min. Informationen satt sig riktigt bra även om det blev lite svårt att läsa ur informationen ibland, mest p.g.a de 3siffriga talen som jag finner svåra att tyda ibland. Men efter lite fixering brukar det gå bra.

En sak som jag dock märker med GMS till skillnad från klassiska minnestekniker är att GMS verkar kräva mycket mer repeterande (fixerande) gentemot de klassiska, där det vid vissa tillfällen räcker med att memorera något 1 gång eller ha så få som 1-2 repetitioner innan det fastnar. Undra om detta är ett resultat av att offra den känslomässiga kopplingen till bilderna för att favorisera hastigheten? Vi kan träna MM med samma Ciceros oftast varje dag och har sällan beblandningar, medan de måste använda olika loci(som cicero) cyclandes med 5dagars intervaller för att det de memorerat sitter så hårt och de annars skulle få beblandningar.

Ser fram emot nästa lektion!
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 41

En i all ärlighet mycket plågsam lektion. Mycket text att memorera med väldigt ointressant info. Fördelen var dock att få prova på de 4 olika teknikerna på samma text och se skillnaden, otroligt nyttig och stor lärdom. Tog totalt ca 2 timmar att slutföra. Skulle bort så pausade lektionen och fortsatte på bussen, och avslutade den sedan på kvällen i sängen.

Som vanligt är det nya tag som gäller!
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 42

Kunde min hjärna svettas så skulle den nu vara dränkt... Möjligtvis hosta lite blod. Otroligt tuff lektion, som att vara tillbaka på intesitetsmodulen! Det svåra är inte mängden som ska memoreras, det svåra är att memorera med i princip noll förståelse och intresse. Tog över 2 timmar totalt.

Har fixerat informationen från det jag memorerat tidigare, har varit rätt påfrestande i de senaste fallen då jag saknar förståelse i mycket av det jag memorerar. Men håller i och kämpar starkt vidare! Ser fram emot nästa!
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 43

Bra lektion, rätt rak på sak. Hitta cicerobilder, ta underbilderna, memorera de 48 lagarna. Tog totalt 1 tim 37 min. Tog rådet att upprepa rubriken ett flertal gånger vid memorering, ökade tiden rätt markant. Finner även att genomgången tar en väldans tid att göra, lika lång tid som memoreringen, om inte längre.

Håller ännu på att fixera det jag memorerat tidigare, måste dock medge att det är en pina då materialet är enormt tråkigt och det är rätt tidskrävande att gå igenom. Känns på så vis som det tar upp en stor del av ens dag.

Som vanligt är det nya tag som gäller!
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 44

Rätt spännande lektion, förståelsen över infon blev allt bättre desto mer som memorerades. Dock väldigt seg idag, tog 2 timmar på mig. Går på en hel del sömnbrist och spenderade lite för mycket tid till att läsa instruktionerna och inte förstå. Memoreringen var rätt bekväm... Vilket tyder på att jag inte pushade det hela. Blir helt klart till att pusha hårdare nästa gång!

Önskar att MM fanns till android då jag gör nästan allt på min platta och sällan är vid en dator, vilket resulterar i väldigt lite MM'ande.

Kommer framöver att börja memorera anatomi för påbörjan av ett projekt.
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 45

Inga större problem eller svårigheter. Klar på ca 1,5 timme. Lite distraherad av en vän som konstant behövde hjälp. Lite klurigt med vissa stavelser men med fixering går det bra.
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 46

Klar på 1 tim 15 min. Väldigt stabil fokus och memorerade flitigt. Upplägget var väldigt enkelt, likaså infon. Vill dock få upp memoreringshastigheten. Vill också verkligen få upp hastigheten för fixering och få den processen att kännas lättare och roligare.
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: Robins Journal

Post by wrox88 »

Lektion 47

Bra lektion, väldigt mycket att memorera, animerade bilderna mer denna gång. Fick gå igenom det hela ca 4 gånger och vissa saker satt bättre än andra. Intressant nog så satt de långa sekvenserna bättre än vissa ord och meningar som kodats till en bild. Lite svårt med översättningen ibland, kämpar på!
Post Reply