Memorization Master

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Florian

Memorization Master

Post by Florian »

Hej, :)
Tänkte höra med er andra om hur det går med Memorization Master, hur ni kör etc.

MM är enligt mig ett riktigt roligt "spel". Har satt mig ett eget mål att minst en gång om dagen köra MM, för att alltid hålla igång hjärnan lite. Det tar inte allt för lång tid om man jämför med lektionerna, och det går oftast att pressa in lite närsomhelst. Men funderar kring hur ni andra jobbar med detta fina lilla program.

Vilka tidsinställningar har ni, hur går det (gärna ungefärlig procentuell andel rätt), vilka moduler kör ni och om ni gör lite "experiment" då och då. :)

För att göra en början, så kan jag ju berätta lite om hur jag kör.
Är tacksam för tips och idéer om hur man kan nyansera det hela. :)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Tid: 2s per "bild"
Antal element: 100 st
Andel rätt: ~40-50%
Moduler: A-Ö och 00-99 tillsammans [egengjord modul]

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Har experimenterat några fåtal gånger med att köra med 1s per "bild" och då haft ungefär 20% rätt. Hinner då inte att koda alla "bilder" och således inte heller att koppla dem till cicerobilderna. Har även märkt att mina resultat går NER lite då jag kör med längre tidsinställningar. Känns som om mitt tålamod inte står ut med detta. Dels att jag inte vill lägga ner "för mycket" tid på MM ( :roll: ), dels att tankarna bara flyter iväg när jag kör så.

Så nu undrar jag, hur kör ni? Skapar ni egna moduler? Tex med de
nya figurkoderna ni lär er? Memorerar ni datum? Månader? Veckodagar?
HUR GÖR NI? :D

Med Vänliga Hälsningar
Florian

PS! Gillar designen på denna text! ;)
Florian

Re: Memorization Master

Post by Florian »

Glömde en liten sak! Skriv gärna hur långt ni har kommit med lektionerna! Själv har jag klarat 21 lektioner hittils, och ska alltså snart göra mitt examensprov! ;)

Tack för mig! :)
Mvh Florian
Post Reply