Idag gjorde jag klart lektion 6. Det kändes väldigt svårt men jag har memorerat allt nu. Just nu känns det tungt för jag tycker det går så långsamt! Jag kan inte se att jag någonsin kommer att lära mig det här och att det kommer bli effektivt. Som nu, det känns som att jag skulle kunnat rabbla landskapen och städerna och lära mig det på samma tid som den här metoden.
Jag måste anstränga mig för att ligga i. Får inte ge upp nu! Försöker planera in i kalendern när jag ska träna, det hjälper faktiskt
Det stämmer att det kan kännas tufft under den första kursmodulen innan man hunnit få tillräckligt med mängdträning. Ett tips för att hålla uppe effektiviteten och bli snabbare är att du (istället fr att köra igenom en full lektion åt gången) bestämmer dig för den tiden du ska träna (tex 45 min eller 1h) och kör järnet då med fokus på effektivitet och sedan avslutar när du är klar. Och fortsätter där du slutar vid nästa tillfälle. Då hamnar man inte i det långa utdragna segandet. Det kan hjälpa dig att komma vidare så här i början.
Idag gjorde jag två övningar ut lektion 7 och det kändes jättebra! Tror det är för att båda baserades på figurkoder som jag verkligen hunnit "etablera" i minnet, bilderna var väldigt tydliga. Det gjorde det lättare att fästa nya bilder på dem. Jag är grym
Fortsatte med lektion 7 och det kändes bra. Blir dok fortfarande frustrerad för att det tar så lång tid för mig. Nästan allt är fel när jag försöker återkalla första gången. Snark, jag som vill att allt ska gå fort och lätt
Tycker att figutkoderna känns riktigt sega att hålla på med. Har inte riktigt tålamod att sitta och hålla på med inre tecknande så länge plus att jag inte fått in någon rutin att repetera dem regelbundet. Tidigare hade jag en androidtelefon och laddade ned figurkodsappen till den vilket verkligen fungerade suveränt i min vardag! Telefonen har man ju alltid med sig. Istället för att kolla instagram eller Facebook när man har dötid kunde jag öva figurkoder. Blev så ledsen när jag såg att den appen inte fanns till Iphone. Dock har jag fått tips av en kompis om Flashcards-appar, ska ladda ned en sån och göra en virtuell kortlek
Annars känns det bättre nu, känns som att jag kommit över den värsta "det här är så jobbigt"-fasen. Har nog förlikat mig med att det här är svårt och det kommer ta lite tid. Men det känns absolut inte omöjligt längre! Försöker visualisera min målbild (ett mänskligt skelett där jag kan namnet på varenda litet ben!) så ofta som möjligt.