Efter lång tid har nu livet blivit mindre turbulent, så jag har återupptagit GMS. Kom till lektion 7 förra gången, men nu började jag om med lektion 1.
Lektion 4 gick riktigt bra! Jag märker hur visualiseringsförmågan blir allt bättre. Till skillnad från den tidigare perioden gör jag nu lektionerna i lugn och ro, läser alla anvisningar och ser till att jag förstår och gör ett bra jobb. Jag märker att jag presterar så mycket bättre om jag inte är rädd för att göra fel, och att börja tidsbegränsa sig under övningarna ger mycket märker jag.
Ofta läser jag också på här i forumet, jag letar inspiration i böcker (läser just nu Moonwalk med Einstein), och detta ger mig insikten om att GMS-träningen inte innebär 2h/dag, utan om att helt transformera sin mentalitet och sin tankeverksamhet. Jag inser dessutom vilken kraft GMS bär på, då det till skillnad från andra minnestekniker går att applicera på all typ av information, något som är av stor betydelse då min motivation bygger på att kunna implicera detta i studier.
Idag ska jag göra lektion 5, och jag har som mål att göra en lektion per dag. De mentala teknikövningarna har jag märkt förbättrar min visualisering något otroligt, så detta är även det någonting jag kommer fortsätta med (ca. 1 gång/vecka).