jag har avslutat lektion 22 för någon dag sen.
tycker detta är hur kul som helst, men det är svårt att hänga när man har familj och jobb.
gjorde ett litet experiment i veckan då jag som sagt haft svårt med figurkoderna.
jag memorerade mina arbetskamraters mobilnummer (ca. 30 st) och det gick oväntat fort. det känns inte som att jag behövt återkalla för att komma ihåg dem, men jag kommer på mig själv att göra det automatiskt. Misstänker att man gör det när informationen är "riktigt" och mer närstående.
huvudpoängen var egentligen att använda figurkoderna på korrekt sätt (det har varit frestande att börja länka ihop dom direkt) och se om man kunde skapa igenkänning;
Aha, siffran 68 använda jag i det nummret och då vart det ju en palm utplacerad på skon
etc.
det funkade inte riktigt så bra som jag tänkt mig, variationen av numrena är ganska dåligt (0733553 i många fall etc.) så det blir inte så många nya figurkoder som jag hade hoppats på, men det märks att koderna sätter sig ju mer man använder dem, så det är bara att köra på med övningarna som Matthias påpekar när frågar lite uppgivet
sen använde jag inget underliggande cicero, utan memorerade nummren direkt på en stödbild för personen ifråga.
Därför vet jag inte hur många nummer jag kan, kan inte rabbla upp dem i viss ordning etc, så ska föra in dem i lämpligt system när jag orkar