Har precis gjort klart testet i lektion 24, endast 2 fel totalt och det tog 35 minuter att göra! Man får väl ändå vara nöjd med sig själv!?
Många frågar sig varför man inte får lära sig detta i skolan. Jag jobbar i skolan och har således gått en 4,5 års lång utbildning och stött på en massa forskare och andra kunniga människor inom pedagogiken. Under dessa år har jag inte hört talas någonting om GMS eller liknande metoder. Inte ens att det diskuterats kring det här att tänka i bilder. Inkludera många sinnen har det talats mycket om men inte mer än så och varför och vilket är det bästa sinnet?
Under dessa 24 lektioner har jag lärt mig mer om hur man lär sig än alla dessa år på lärarutbildningen. Nu ska det verkligen bli spännande att applicera detta hos mina elever och jag hoppas söka stöd mer hos kursledningen till denna kurs för hur jag ska göra på bästa sätt, kanske ett besök av Mattias om han skulle ha vägarna förbi till Västerås någon gång skulle vara en dröm eller näthandledning på något sätt. Jag räknar med att jag kommer lära mig ännu mer under kursens gång både för egen del och för eleverna på min skola.
Tack för en grymt bra kurs!!