Lektion 1
Förra året när jag höll på med minnesträning tog lektionerna en evighet och jag höll på alldeles för länge med kopplingarna. Mot slutet körde jag med en intervall-timer i mobilen. Nu har jag från början kört med en metronom, först i mobilen (https://play.google.com/store/apps/deta ... ronomefree) och sen min vanliga som jag har när jag spelar instrument (Seiko SQ50V om någon undrar). I mobilen hade jag den inställd på 2+2+6 vid 60bpm så att jag hade 2 sekunder på att få upp varje bild och sen 6 sekunder för att koppla ihop dem. Jag räknade med för att hålla koll på tiden och för att tysta inre rösten. När jag körde med den vanliga räknade jag själv. Jag upplevde det som svårare att frestas till att ta någon sekund extra eller så om man till exempel inte fick upp någon bra bild direkt när jag använde mobilen eftersom den "automatiskt" tvingar en till att gå vidare. Nåväl, jag ska experimentera vidare med det här eftersom det ökar tempot (och felen

Siffrorna är antal rätt för varje återkallning. Alltså om man tittar på övning 1 nedan så fick jag första försöket 18 rätt av 25, nästa gång när jag reparerat/förstärkt kopplingarna och återkallade orden igen fick jag 25 av 25.
Övning 1
18/25, 25/25
Övning 2 (här började jag använda metronom)
12/24, 24/24
Övning 3
18/25, 25/25
Övning 4
11/20, 20/20
Jag kom ihåg alla stödbilderna, var bara kopplingarna som gick åt skogen. Hann inte riktigt få fram både stödbilden och bild för orden på 2+2 sekunder.
Övning 5
Alfanumeriska koden satt ganska bra sedan förra året. Behövde bara repetera lite snabbt så gick det utan problem. Orkade bara göra halva "översättningarna".