Jag har börjat med lektionerna från början. Den här gången ska det gå vägen!
Gjorde nyss färdigt lektion 10.
Den gick helt okey. Jag kunde dock inte visualisera lika klara bilder som under gårdagens lektion.
Det jag har svårt för är att visualisera två objekt samtidigt. Antingen blir det att lägga fokuseringen på tex valen eller mattorna.
Eftersom att nyckeln till att memorera med gms till stor del ligger i att koppla samman två bilder åt gången så måste jag helt enkelt öva upp denna förmåga

Eftersom att jag redan kan alla fugurkoder 0-99 så har jag hoppat över de uppgifterna. Har istället fokuserat på att få ner kopplingstiden till dessa.
I alla fall. Lektion nr 10.
Övning 4.
23 min. 42/60. 57/60.
Kände mig lite seg i bollen. Hade ibland svårt att hitta på en memoreringsvänlig bild till tex "liv" fick bli en hjärtstartare.
Känns hursomhelst jätte bra att vara igång! Känner redan att hjärnan blivit mer trimmad

ska försöka göra lektion 11 imorgon. Kan bli tight med tanke på jobb och träning.
Eller kanske försöker jag mig på den senare ikväll. Annars får den bli av på torsdag!
Ser fram emot att börja med "min första databas". Vill minnas från förut att det var en hel del rolig och intressant information med där