En hjälp för de fyra sista, fast med lite mer långsökta tips, kan vara att tänka:
0-M (Män börjar på M, och män är nollor)
4-WVK (Vyra, med tyskt uttal på V:et)
8-GQL (GQ tillsammans ser ut som en Liggande åtta)
9-C (C uttalas "se" - se där ja, en nia)
masar mig fortfarande fram på första lektionen och övar alfanumerisk kod nu, såhär tänker jag (hoppas inte jag gör helt fel):
tänker på en blandning av G8-länderna och Q8 på 8 - GQL
00- ska det stå Mask då? men i så fall kan man ju se nollorna som ögonen i en mask. Fast jag är inte säker att jag förstod detta helt?
Z ser ju nästan ut som en tvåa, "Th(e) 2" lixom...
C bakvänt påminner om en 9:a till formen
jag förstår hur du tänker, det låter lite som du sneglat på andra approacher på Major system/figurkoder.
i GMS är det snarare själva slutbilden för varje kod som är viktig, och inlärningen sker genom något som kallas "inre tecknande".
dvs. visualisera en mask hur du vill, bara den är stor i föreställningen, har någon färd och upplevs i 3D, alltså inte att du ser en platt tecknad mask på ett papper framför dig. sen ska du "måla" det associerade numret på, bakom eller framför figurkoden.
då ska man enligt denna kurs hjälpa till att skapa en koppling mellan de två så att ett "minne" bildas osv.
personligen tycker jag det känns som ett tidsfördriv bara, nyckeln är repetition till förbannelse men det får stå för mig.
0-9 behöver du inte bekymra dig över, det kommer du komma ihåg bilder för väldigt fort, 10-99 kommer mycket längre tid att komma ihåg på reflex.
att komma ihåg 0-9 är en logik för att komma igång, det är inget som du använder sen, det tar alldeles för lång tid, då är det som sagt slutbilderna som krävs.