Alexanders Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Lektion 46 gick bra. Körde på 1 cicero + 1 fria associations metoden osv. Gjorde att jag slapp använda mig av så många cicerobilder..


Har börjat få ett problem då jag inte har tillräckligt många cicerobilder kvar efter alla lektioner. Började med 100 och har typ ca 20 kvar nu. Har försökt att skapa nya men har haft stora problem med det då mitt hem i stort sett endast är det enda stället då jag för tillfället rör mig konstant. Innan, när jag fortfarande gick i 9:an så kunde jag delvis hämta bilder därifrån. Nu har jag inte vart där på 3 månader och jag har bara sett min nya gymnasium skola kort. Har försökt med sommarstugan men det failade stort. Tror att det huvudsakligen var pg av att 3 av 5 rum ser ungefär exakt likadana ut i sommarstugan.

Annars inte mycket, tänker fortsätta med "alla får ligga" projektet nu istället för MM. Väntar på svar från mattias ang hur jag ska lösa cicero problemet.

Nu, Alla får ligga och sedan lunch :)
if success != true
{
try()
}
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Lektion 47 gick bra. Hade lite svårt första gången när jag skulle använda kedjemetoden för att memorera orden precis som på lektion 1 men det gick bättre när jag fokuserade lite mer.

MM gick ok. Memorerade 210 siffror och lyckades halvdant. Fick lite hjälp från mattias med cicero och är därför back on track... Kommer inte mer skriva "hade 20 rätt" eller liknande då antalet rätt inte är viktigt enligt mattias. Sorry guys :)

"Alla får ligga" går bra. Repeterar mycket och är mycket noggran med dokumentationen av processen. Ägnar kanske 30min för dokumentationen och sedan 2 min för memoreringen. Misstänker dock att memoreringen skulle ta mycket mer tid om jag inte "dokumenterade" så mycket.

Inför varje "del" som jag ska memorera dvs ett tips i boken så ser min dokumenationen ungefär såhär ut:
]
Rubrik: Satsa inte allt på ett kort

Bild: Mastercard
Betydelse: När du "frågar ut" någon så bör du aldrig satsa hela din kväll på just det ja eller nej'et. Oavsett vad svaret är så bör du fortsätta le och ha en trevlig kväll. Det absolut värsta du kan göra är att sjunka ihop till en ledsen liten hög och gömma dig i ett hörn av lokalen.
Stödbild: Mus, Nacke

Kanske lite overkill men hjälper. Dessutom så är det underbart i efterhand om jag behöver reparera en koppling..
Är mycket noggran med formalia, tror att det är en rest från alla uppsatser som jag tvingades skriva under det senaste året :)

Sitter hemma och skriver istället för sommarstugan. Kan inte beskriva känslan att äntligen får sitta vid ett mekaniskt tangetbord istället för ala iPad style touch. Obeskrivligt skönt :)

Nu, Lite mini-fika med Stargate Atlantis och sedan off to vällingby :)
if success != true
{
try()
}
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Alexanders Journal

Post by Mattias »

MM gick ok. Memorerade 210 siffror och lyckades halvdant. Fick lite hjälp från mattias med cicero och är därför back on track... Kommer inte mer skriva "hade 20 rätt" eller liknande då antalet rätt inte är viktigt enligt mattias. Sorry guys :)
Wow, stort och bra tänkt! Vi andra får helt enkelt leva med vår nyfikenhet ;)
/M
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Tack mattias :)

Insåg under kvällsmaten att jag inte skrivigt imorse då jag varit upptagen med "Alla får ligga" så tänker göra det nu.
Lektionen gick bra. Förstår att man bör skapa figurkoder för vanligt förekommande ord tex fängelse, skyddstillsyn osv.

Motivationen börjar brista. Det är svårt att förklara men tror att det är en kombination av flera saker. Mycket händer nu i mitt liv och man kan väl halvt om halvt säga att jag börjar närma mig ögonblicket som jag tränat inför. Jag är säker på att jag om ett par veckor kommer vara överlycklig över GMS och känna att gymnasiet bara är kul men för tillfället så känns det tungt.
Tidig i min skolgång insåg jag att det är bra att sysselsätta sig dagarna innan skolstarten så det har jag också gjort. Dagarna innan uppropet vid gymnasiet ska jag döma en fotbollscup och innan dess så ska jag vara simtränare. Ingen av uppgifterna är särskilt svåra och jag är erfaren i båda så jag är inte nervös över det. Jag antar att jag bara har kalla fötter inför skolstarten.

Men åter till GMS... Projektet "Alla får ligga" går utmärkt. Reparerade ett fåtal kopplingar idag och memorerade 20 nya. Hade glömt ett fåtal som behövde lite extra kärlek vilket tog extra tid men det var allt. Håller fortfarande på med min dokumentation och det förenklade repareringen mycket. Nu kunde jag direkt hitta det jag glömt och direkt reparera kopplingarna. Tror att det skulle varit mycket svårare utan dokumentationen.

MM går ok. Körde 220 siffror med 6 sek och tal mellan - wait for it- 1-100. Den som tidigare läst mina journal inlägg inser det speciella men för alla andra kan jag förklara. Innan så körde jag alltid på tal mellan 1-70 då dessa kunde jag oftast reflexmässigt men idag så körde jag hela vägen upp till 100 istället. Inget stort men ett steg i rätt riktning iaf :)

Nu, Stargate Atlantis och lite mellis, tror att jag såg ett kilo godis nappar nere i lådan :D
if success != true
{
try()
}
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

lektion 50 är över. Lektionen kändes kort men enkel. Passar dock bra att lektionen var kort då jag snart ska till stranden för att lära ut simning :)

MM gick bra. Kände igen mig i den lata hönan från lektionen då jag alltid tidigare har väntat med att starta MM. Startade därför direkt efter lektionen med MM och även om det var grymt jobbigt så gick det bra.

Har inte "hunnit" mer med "Alla får ligga" ;) . Översättningen är att jag inte har orkat :). Har ägnat ett stort antal timmar de senaste dagarna åt Battlefield 3 då det varit double XP weekend. Har iaf fixerat kopplingarna en hel del :)

Med lite tur så kommer jag kunna göra en lektion varje dag under den närmaste veckan då jag först ska jobba kl 11 men får se. Klev upp kl 7 idag och kändes som grymt tidigt. Är dock bara och vänja sig :)

Nu, Lite Battlefield 3 och sedan iväg till stranden :)
if success != true
{
try()
}
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Gjorde lektion 51 för ett par timmar sedan. Har varit på golfbanan och gått en runda så har inte haft tid att skriva...

Lektionen gick bra. Har haft det lite svårt att memorera texter på engelska innan men här fick jag lite hjälp..

MM gick ok. Såg till att undvika "lata hönan" och direkt sätta igång med MM efter lektionen.

Har inte fortsatt på "Alla får ligga" pg av andra aktiviteter. Och nej, det är inte en ursäkt utan ett faktum :P. Var på besök hos Danderyds Sjukhus i förmiddag och spenderade sedan ett par timmar på Inferno Online Stockholm som en belöning. När jag kom hem så hann jag exakt med MM och lektionen och sedan bar det av till golfbanan :)
Kan också meddela att det verkar som om "Alla får ligga" projektet har gett sin första avkastning. Vill inte avslöja något ännu men helt poänglöst tycks det inte varit ;)

Aja, Ska imorgon jobba som simlärare igen men då det ska ösregna hela dagen så får vi se om jag inte kan klämma in lite GMS.

Nu, Stargate Atlantis med lite LCHF rebellismen ;) ( Översättningen, Raka motsatsen mot vad Mattias rekommenderar dvs Cola, godis, chips och lite choklad :D)
if success != true
{
try()
}
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Lektion 53 är färdig.
Lektionen var kort. MM var inte.

Ser att jag inte har skrivigt lika aktivt under de senaste dagarna. Oftast så planerar jag att fortsätta med GMS på eftermiddagen och väntar därför med att skriva tills det är färdigt. Dock så är det så mycket annat som kommer ivägen som tex bada, golf, programmering osv vilket gör att jag glömmer bort att jag inte skrivit. ( Där har du den ultimata ironin. Jag glömmer bort att dokumentera min minnesträning)

MM gick. Mina cicerobilder tog slut efter 240 tal så blev tvungen att skapa nya on the fly. Dessutom så kändes det grymt jobbigt när jag var runt 200 tal. Som väntat fick jag inget bra resultat men practice makes perfect.

Den sista kursmodulen är grymt enkel. Bad därför Mattias datt låsa upp 2-3 lektioner tills imorgon då jag har ledigt hela dagen. Jag menar, i början tog lektionerna 2h. Den idag tog ca 15min. Därför vore det väl mer än dumt att inte göra flera på rad?
Den enda nackdelen jag kan se med det är att MM förstörs delvis. Fram tills nu så har jag ökat med 10 tal varje dag/varje lektion. Om jag nu gör 3 lektioner på en dag så kommer jag antingen ligga efter med 30 tal eller så kommer jag vara tvungen att öka med 30 tal på en dag. Få ser hur jag löser det men med lite tur så kan jag fortfarande nå mitt mål på 300 tal vid lektion 60 trots att jag skippar att öka under 2-3 lektioner....

Annars inte mycket. Har funderat på vad jag vill "bli" och har tre svar. Antingen Programmerare, Läkare eller psykolog. Alla tre kräver mycket studier och då det är bara bra att jag tidigt lärt mig att studera så effektivt som möjligt. (Och ja, jag kan bli alla tre efter gymnasiet då jag ska gå på Natur/Natur hos blackebergs gymnasium:) )

Nu, Lunch med Stargate Atlantis :D
if success != true
{
try()
}
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Lektion 54,55,56 och 57 är färdiga. Grymt jobbiga men korta. Mattias erbjöd mig att speeda upp farten lite och det ville jag gärna...

Beslöt mig även att det var dags att skrika "THIS IS SPARTA" och sedan kasta sig in i kriget. För alla er som inte har de kopplingarna som finns i min hjärna och förstår vad jag menar med det så kan jag förklara. Jag ställde in MM på 300 och satte igång. Tänkte efter lite och insåg att skillnaden mellan 280 och 300 bara är 20 tal så tänkte why not.

Grymt jobbigt men well, nu har jag nått målet. Jag tänker troligtvis fortsätta att träna men nu kan jag göra lektion 58,59 och 60 på lördag/söndag efter "jobbet" utan att behöva göra GMS. Troligtvis kommer jag vara grymt trött efter att att ha dömt sisådär 10 matcher per dag (Ska döma fotbollscup under helgen)men målet var att bli färdig med kursen innan skolstarten den 19 augusti så jag antar att jag inte har något val :)

Min dag kort:
Idag klev jag upp kl 5.40 och gick ner till båten för att möta båt elektrikern vid hamnen. Efter att ha studerat vad han gjorde så åkte jag på en liten tur och lekte till uppgraderingarna som han gjort. Efter en mycket eventfylld båttur så upptäcker jag att kl bara är ca 8 så jag åker till golfbanan och går en runda. Lunch och sedan lite närspel. Efter det åkte jag hem och satte igång med GMS.

Lång dag och de näst kommande dagarna kommer också vara grymt jobbiga men tror att det är bra innan skolstarten.
Tänker maila in till mattias idag och ge honom mina tankar på kursen precis som det efterfrågas på lektion 59 så att han öppnar lektion 60 åt mig. Kommer troligtvis inte orka göra mer GMS idag men never say never.

Nu, Fika och Stargate Atlantis :)
if success != true
{
try()
}
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Lektion 58,59 och 60 är färdiga.

Firstly: I MADE IT! I FRACKING MADE IT!
:D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :D :D :D :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :) :) :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :D :D :) :D :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :) :) :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :D :D :D :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :D :) :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :) :) :D :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :) :) :) :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :) :D :) :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :) :D :D :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :) :D :) :D :) :) :D :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :D :D :) :) :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :) :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :) :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :) :D :) :D :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :) :) :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :) :D :D :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :D :D :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :D :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :) :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :D :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :) :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :) :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :D :) :D :D :D :) :D :) :D :) :) :) :D :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :) :) :) :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :) :) :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :) :D :D :D :D :) :) :) :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :D :) :) :D :) :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :) :) :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :D :D :D :) :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :) :D :) :) :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :) :) :D :) :) :D :) :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :) :D :) :D :D :D :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :D :) :D :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :D :D :D :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :) :D :) :D :) :D :D :D :) :) :D :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :) :D :D :) :D :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :) :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :D :) :) :) :D :D :D :D :) :) :D :) :D :D :) :D :) :) :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :) :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :) :) :D :D :) :D :) :D :D :) :) :) :) :D :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :D :D :) :D :) :) :D :) :D :) :D :) :) :D :) :D :) :) :) :) :) :) :D :D :) :D :D :) :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :D :D :) :D :) :D :D :D :D :D :D :D :) :) :D :D :D :D :) :) :) :D :) :D :) :D :D :) :) :D :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :D :D :D :D :) :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :) :) :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :D :D :D :D :) :) :) :) :D :D :D :) :) :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :D :D :D :) :) :) :D :) :) :) :D :) :D :) :) :) :D :) :) :D :) :) :) :) :D :) :D :D :D :) :) :) :D :D :) :) :D :D :D :) :) :D :) :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D :D :) :D :D :) :) :D :D :D :D :D :D :D

Secondly:

De senaste månaderna har jag jobbat fram till detta ögonblick. De senaste dagarna har varit konstiga och underbara. Jag har gjort flera lektioner per dag då jag haft tid och annars befunnit mig på fotbollsplanen där jag dömt HässelbyCupen.

En del av mig är besviken :P . Den delen av mig hade förväntat sig fyverkerier och explosioner när jag nådde botten av sidan på lektion 60. Tyvärr så hände inget utom att jag insåg att jag var färdig :)

En annan del av mig har fortfarande inte insett att det är över. Inga mer lektioner ( Okej, Ett par schaklektioner och ett par kortlektioner men det är allt). Jag antar att jag kommer bli överlycklig när jag väl kommer tillbaks till skolan och får testa min "nya" hjärna men för tillfället är jag trött efter dagens matcher.

Missförstå mig dock inte. Jag är mycket nöjd med min nya memoreringsförmåga och Mattias har varit grym de senaste dagarna. Jag är mycket glad över att jag gått kursen och framförallt är jag mycket nöjd med min nya memoreringsförmåga.

Jag kan även meddela att jag fortsatt framåt kommer vara aktiv här på forumet.
Förhoppningsvis kommer jag även då och då uppdatera Journalen med nya resultat :)

Och nu, för kanske sista gången:
Nu, Fika med Påskmust och Stargate SG1:)
if success != true
{
try()
}
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Alexanders Journal

Post by Florian »

Härligt! Stort grattis!
Post Reply