Lektion 44 är över...
Försökte att memorera texten och hjärtats delar men det gick trögt. Tror att det har att göra med två saker. Huvudsakligen så tror jag att det är att jag alltid har haft det svårare att memorera texter som "Mind Academy " har kodat än de som jag själv får koda. Enligt Mattias så är det helt naturligt så oroar mig allt för mycket.
Maktens 48 lagar sitter fortfarande relativt perfekt. Har återkallat en del då mina föräldrar naturligtvis tyckte att det var superintressant ang maktens lagar boken och naturligtvis så krävde de att jag flera gånger återkallade och gick igenom de olika lagarna i detalj. Upptäckte samtidigt vilka kopplingar som satt dåligt och "konstigt" nog så fanns det ett samband mellan vilka kopplingar som jag hade svårt att minnas och vilka kopplingar som jag inte tyckte var logiska. Tex så var den med vimpeln helt ologisk för mig och därför så kunde jag hela tiden minnas vimpeln men inte vad den betydde. Bytte ut den mot en buddha staty istället vilket har mycket mer betydelse för mig än en vimpel.
Har tänkt att sätta upp en databas i eftermiddag med 100 informationsplatser som sedan ska fyllas med alla tipsen från "alla får ligga".
Hade troligtvis min sämsta MM omgång någonsin. Jag kan lista orsaker till det ( och det kommer jag

) men den största orsaken var att jag hade svårt att memorera. Efter att ha gått igenom alla mina tidigare databaser (pi, Periodiska systemet, Maktens 48 lagar osv) innan lektionen så var jag ganska trött och lektionen var ganska lång. Hade svårt att fokusera och bara visualisera.
En annan orsak kan vara att jag använda nya cicerobilder baserad på sommarstugan i Danmark istället för mina vanliga. Mina vanliga cicero bilder har börjat fyllas sedan jag började med textmemoreringsmodulen vilket jag antar är precis som det ska vara. På grund av detta så var jag tvungen att skapa cicerobilderna + underbilderna on the fly vilket försvårade det yttligare. Dessutom så har jag sett mina cicerobject hemma många fler gånger än vad jag har sett sakerna från sommarstugan. Så på mina cicerobilder från hemma så kan jag urskilja extremt små detaljer och på cicerobilderna från sommarstugan i danmark så har jag bara en ungefärlig uppfattning...
Annars så går det mesta bra, återkallning börjar gå bättre och jag antar att "Practice makes perfekt" också gäller här. Har haft det lite svårt att återberätta texterna från bilderna men efter gårdagen så börjar jag vänja mig, sakta men säkert.
Nu, Lite databas creation och sedan lunch, tror att det blir stinas kycklig med ris men är lite osäker