Gjorde lektion 21 i förmiddags men skriver först nu...
Lektionen var kort, det tog mig endast 45min att genomföra den vilket jag anser som bra. Repeterade nyss informationen och det mesta sitter av det som jag memorerade i förmiddags.
Annars så börjar jag sakta men säkert inse potentialen av GMS. Innan så var det jobbigt och konstigt att memorera information med GMS men sakta så börjar det bli enklare. Tror att delvis är då min koncentrationsförmåga är bättre men också då min rena memoreringshastighet har höjts... Och med tanke på hur det känns nu så måste man känna sig som en fracking gud när man kommit till lektion 60.
fracking = Battlestar Galacttica referens. Grym serie
Måste samtidigt erkänna att jag känner mig lite dum

. Memorerade faktiskt mycket av det som var i de första databasmodul lektionerna men tyvärr så har jag inte framkallat efter lektionerna vilket har gjort det så att jag har en massa halv kunskaper. Det är dock endast mitt fel då jag borde ha repeterat kunskapen. Aja, Jag har lärt mig hur man memorerar 25 olika sorters information så det är det viktigaste.
Annars så går allt bra, min memoreringshastighet är hög och MM går bra. Tyvärr så har jag dömt en fotbollscup i helgen så jag har inte kunnat göra varken MM eller någon lektion.
Dessutom så tror jag att instruktörerna börjar bli lite trötta på mig då jag relativt ofta frågar saker. Där skyller jag dock på svenska skolan då vi där blir bestraffade om vi gör något annat än vad lärarna har bestämt. Därför så frågar man hellre än provar själv och enligt min hjärna så gäller samma regler här....
Jobbar på en kalender som ska visa mig när jag ska öva på vilka figurkoder då det tycks behövas för mig..
Just nu när jag memorerar information så måste jag använda figurkoderna till 1-10 hela tiden istället för 1-100. Går men är jobbigare. Därför är det dags för lite mer planerad träning....
Nu, Battlestar Galactica