Phew, vilken lektion

Den här lektionen tog några dagar men kändes att jag lärde mig mycket och det var ett bra "träningspass"
Övning 1: Ord med alfanumerisk kod
Gick väldigt bra med memoreringen och återkallning, samt sen att koda om det till alfanumerisk kod, klarade det på första försöket.
Övning 2: Symboliseringstekniken
Den här kändes lite klurigare till en början men klarade av övningen på 2:a försöket.
Övning 3: Teknik för att länka till välbekant information.
Den här övningen gick väldigt bra, det poppade upp bra bilder direkt och fick alla rätt på första försöket. Känns bra

Övning 4: Teknik för att koda genom konsonans
Den här övningen var lite svårare för mig. Det var lätt att komma ihåg bilderna men inte orden som kopplades till. Var väldigt trött när jag gjorde den här övningen men klarade mig igenom den till slut i alla fall på 5:e försöket

Övning 5: Skapa ord från konsonanter
Den här övningen kändes lättare än vad jag förväntade mig. Klarade den på 2 försök.
Övning 6: Skapa ord från stavelser
Rätt klurig övning. Fick kolla upp olika ord på en korsordssida för att hjälpa mig på traven. Den här övningen var seg, men jag klarade den på andra försöket i alla fall med en trött och sömnsvulten hjärna. Bra jobbat till mig själv.

Övning 7: Figurkoder (11-20)
Inlärning av figurkoderna 11-20. Gick rätt bra, var väldig trött här med så fick gå tillbaka en antal gånger för att fixa kopplingarna mellan vissa siffror. Tillslut fick jag till det och nu sitter dom hyfsat bra. Nu gäller det en massa mängd träning med kortlek och figurkoder.se för att få det på reflexnivå.
Klarade omkodningen i övning 7 på 3:e försöket. Kändes riktigt härligt. Är en viss känsla när man sätter alla rätt, man vet att det är rätt innan man kollar på facit nästan

Äntligen klar med lektion 5. Det här var en lång och jobbig lektion men väldigt kul och intressant på samma gång.
Rejäl mental träningsvärk nu haha.

Ser fram emot lektion 6.
P.S - Repeterade alla mina tidigare 30 Ciceros med sen så skapade jag 10st nya. Ska skapa nya vid nästa lektion.