Webbsida + Mobil-app på G

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
consideRatio

Webbsida + Mobil-app på G

Post by consideRatio »

Jag har hållit på intensivt med att koda och att lära mig om allt möjligt relevant i några veckor nu, målet är att resultatet ska kunna användas på datorn (hemsida), på mobilen (app), och att appen ska finnas till minst både iOS och Android. Först vill jag få hemsidan att fungera, sen kan jag omvandla den till en App för alla mobiler (genom phonegap).

Vad är det jag kodar? Bl.a. möjlighet att öva på nöta figurkoder samt möjlighet att nöta in listor såsom man får när man gör lektionerna - fast nu med stöd för att hesta sig själv till att uppnå dedär 10 eller 6 sekundrarna per koppling.

Hemsidan är inte helt redo för fritt bruk än, men om du vill se hur det går, så kan du titta in på länkarna nedan:

Inte uppdaterad med senaste: http://consideratio.github.com
Uppdaterad med senaste, men inte online dygnet runt: http://consideratio.mine.nu

Huvudmålen jag har för webbsidan/appen:
* kunna mata in listor på en webbsida och koppla till ditt privata konto, dessa sparas nu och blir tillgängliga för dig privat på webben och mobilen
* öva med de inmatade listorna (såsom du ser man kan göra med mina test-listor just nu)
* kunna användas på datorn och mobilen (om ni gör fönstret mycket litet så ser ni att saker försvinner, då ser ni mobil-versionen)

All feedback vore skoj! :) Något du efterfrågar? Något som kan göras bättre/annorlunda etc?

meooow!
// erik aka consideratio
Thestar19

Re: Webbsida + Mobil-app på G

Post by Thestar19 »

Ser bra ut, Säg till om du vill ha hjälp med Android :)
Lycka till :)
if success != true
{
try()
}
Krossmaskinen

Re: Webbsida + Mobil-app på G

Post by Krossmaskinen »

Snygg twitter bootstrap där ;D Älskar att använda det. Kör du nåt coolt framework till eller?

Jag skulle önska att man fick välja ett intervall, 00 - 100, 34-59, 50 - 90, etc. och så får man dem slumpmässigt visade för sig i valfritt intervall, för att öva siffermemorering. Ganska likt Memorization Master, fast bra och buggfritt! :D
Krossa allt mostånd!
Post Reply