Alexanders Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Thestar19

Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Gjorde första lektionen i onsdag, Andra i går och tredje idag.
Även fast jag pluggar hårt inför prov vissa veckor så har min hjärna aldrig behövt arbeta så hårt som under dessa lektioner.
Tog en paus efter hälften av alla övningar idag men fortsatte 5 min senare.
Jag förstår teknikerna och hur man ska använda dem men jag har svårt att tänka mig irl situationer där teknikerna tex ryska dockmetoden kan bli användbara.
Vägrar dock ge upp då jag har nationella prov i SO den 16 april och matte därefter, frågan är bara om jag kommer hinna med att lära mig teknikerna och sedan också applicera dem på studiematerialet.
// Alexander
if success != true
{
try()
}
Krossmaskinen

Re: Alexanders Journal

Post by Krossmaskinen »

Kämpa på!

Jag tycker ryska docktekniken är kick ass! Den är snäppet lättare att få flyt i än kedjetekniken tycker jag :)

Hoppas det går bra med nationella! Glad påsk :D
Krossa allt mostånd!
Thestar19

Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Gjorde lektion 4 idag. Allt gick bra utom övning 5 där jag knappt hade något rätt.
Har svårt med figurkoder( Heter det så?) där jag kan 1-10 flytande, 10-20 går sisådär och 20-30, vilket var dagens lektion, går helt hopplöst dåligt.

Har dock skrivit om appen så att den nu testar figurkoderna mellan 1 och 30. Installerar den just nu på min mobil medan jag skriver loggen.

Har även hämtat en kortlek och skrivit alla nummer på framsidan och ordet på baksidan. Kommer verkligen behöva baksidan för alla nummer över 10. Tänker fortsätta öva med appen och korten när jag åker in i stan i eftermiddag.

//Alexander
if success != true
{
try()
}
Thestar19

Post by Thestar19 »

Gjorde nyss lektion 5. Första uppgiften var galet lång med lyckades perfekt på andra återkallningen. Den näst sista var också jobbig men lyckades nära perfekt igen.
Fortsätter imorgon med nästa lektion.. :)

//Alexander
if success != true
{
try()
}
Thestar19

Post by Thestar19 »

Gjorde nyss lektion 6.
Där man skulle memorera landskap och huvudstäderna missade jag en del trots upprepade försök då jag inte kunde hitta några passande bilder till respektive städer eller landskap.Det mesta gick dock bra och kan bli något som jag har nytta av senare.

Har lärt mig figurkodning till 1-30. 30-40 väntar snart och efter det 40-50.

//Alexander
if success != true
{
try()
}
Krossmaskinen

Post by Krossmaskinen »

Yo Alexander!

Vilka landskap/städer var det du hade problem med? Vi kanske kan dela med oss :D
Krossa allt mostånd!
Thestar19

Post by Thestar19 »

Det flesta som hade någon slags "mannland" tex hälsingland, södermannland osv.
Kunde inte hitta någon passande bild utom "Ingen-mans-land" och tydligen funkade den inte när jag försökte skriva flera landskap till den.
Annars så gick det relativt bra.
if success != true
{
try()
}
Krossmaskinen

Post by Krossmaskinen »

De var lite knepiga! Det håller jag helt med om.

På Västermanland så hade jag en bild som liknade den här:
Västmanland
fast han tittade åt andra hållet och var en body guilder och inte Usain Bolt ;D Så han står i en cool pos som pekar åt vänster (väster).

På Södermanland hade jag en man som stod i den här posen:
Södermanland
fast han hade en t-shirt med en pil neråt, mot byxorna (söder)!

Båda bilderna var av starka män (hemskt generaliserande, men det var det som spontant kom upp), och land kom av sig självt :)
Krossa allt mostånd!
Thestar19

Post by Thestar19 »

okej, Provar det senare, Tack "krossmaskinen"
Kort fråga däremot, Om du krossar allt, Vad blir det kvar när du krossar en elektron? proton? :P

Hursomhelst så gjorde jag nyss lektion 7. Övning 4 och 10 var galet jobbig men jag lyckades hyfsat.
4 var när man skulle koda konstiga ord till bilder. Kunde efter en tid inte hitta någon eller några bra bilder för ett av orden så skippade det men annars gick det bra.
Övning 10 förstog jag inte helt men satte mig med en kortlek och försökte memorera 25 nummer. Gick ganska bra och tänker försöka om ett tag igen.

Men nu, Stargate Atlantis och fika som belöning.....
if success != true
{
try()
}
Thestar19

Post by Thestar19 »

Lektion 8 gick bra, Blev avbruten mitt under sista övningen av min mamma, testade mig efter störesmomentet och fick noll rätt. Åt lunch ( orsaken till att hon störde mig) och gjorde om övningen efter att jag startat klockan. Nu gick det klockrent och på första försöket lyckades jag perfekt. Insåg först då hur viktig koncentrationen var under övningarna.

Nu, Lite the big bang theory medan jag väntar på att nästa säsong av stargate atlantis ska dyka upp i brevlådan.... :)
if success != true
{
try()
}
Post Reply