Tog en vecka mellan lektion 1 och lektion 2, vilket inte var bra för koncentrationen. Märkte att uppehållet inverkade väldigt negativt på koncentrationen när jag skulle visualisera. Så fort man blir lite rastlös och okoncentrerad så är det väldigt lätt att tankarna flyger iväg, och bildstabiliseringen rubbas. Men, har nu bestämt mig för att göra iaf 4 lektioner i veckan. Bra med lite kontinuitet!
Övar nu hårt i några dagar på figurkoderna så att dessa ska sitta.
Cicerometoden är helt klart den enklaste än så länge. Har redan lärt mig 100 olika stödbilder och sätter kopplingen med dem varje gång. Däremot så är kedjemetoden och ryska dockmetoden rätt så svår fortfarande.
Kan man få några tips på hur man ska visualisera lättast? Är det att föredra att se mot en vit vägg till exempel, eller är det väldigt individuellt? Och hur långt ifrån är det att rekommendera att man ska se bilden? Försöker att se den ca 1-2 meter ifrån men ibland känns det som att det bara är möjligt att se den på långt avstånd. Är ju dock bara klar med lektion nummer 2 än så länge och stabiliseringen blir väl bättre med övning.
Väldigt motiverad med att fortsätta och har STORA planer med detta "nya" minne