Dock har jag också märkt att en del tid går åt till att vela, inte vid kodningen idag utan vid återkallningen. Detta skedde speciellt i övning 4 i denna lektion.
Själva kodningen gick snabbt och smidigt, tog hela tiden första bilden som ploppade upp. Alla blev bra och memoreringsvänliga, förutom 2 (trö som blev trött = Zz i 3d samt val = politiskt val = Göran Persson). Vid första försöket på återkallningen var det ju såklart en del bilder som inte hade satt sig. När jag väl tittade på stavningen kom jag på direkt (eller väldigt snabbt) vilken bild det var. Förutom på vissa, där var bilderna (element för övrigt, inte basbilderna) helt och hållet borta! Jag kommer ihåg precis var bilderna ska sitta, men jag kan inte komma på vad det är för något. Varken genom att försöka få bilden eller försöka komma på ordet som jag kopplade till bilden. Var väl kanske ca 5-6 stavelser i övningen jag inte kunde komma på (och kan inte komma på nu heller). Då fastnar jag och velar på dem och försöker komma på dem. Frågan är då, om bilden inte fastnar direkt, och man inte kommer på den, ska man bara "skriva över" den med en ny bild istället då? Nu tänker jag i själva kodningsfasen då, inte om man repeterar något på långtidsinlärning (men då kommer man ju ihåg bilden liksom)
Övning 2 och 3 gick väldigt bra, inga konstigheter där.
Övning 5 gick betydligt bättre än den första kedjemetodsuppgiften. Berodde nog mest på att jag kommit igång ordentligt. Jag och kedjemetoden är inte riktigt vänner än, men det kommer