Jag tänkte fråga ifall det är du personligen som översatt hela kursen Mathias? Har du då även suttit och hittat på alla 1000 figurkoder, för jag antar att det inte är samma på engelska?
Isåfall måste jag ge dig en eloge för kreativitet, till exempel micro-scooter, anonymitetsmask, nyuppslaget cirkustält (hur skiljer det sig från ett tält man slog upp igår?), en cyanlysande diodlampa, eller ett ölstop i balsaträ (skulle det ens hålla för vikten av ölet?) är ju alla fantastiskt roliga tycker jag

Forumfolk, vilken är din favoritfigurbild?
Jag läste någonstans (i någon annan minnesbok) att hjärnan lättare kommer ihåg sexuella, våldsamma eller upprörande bilder och kopplingar, men det håller inte GMS med om eller? Jag tyckte det fungerade ganska bra för mig (utom då man skulle förklara för någon som undrade hur man kunde komma ihåg det där: "jo, det är så att jag kopplat det till en blodig, pulserande.. uhm.. nä, det var inget"), men det kanske bara är jag som har en morbid hjärna?

När du till exempel valde en buss för att memorera schemat i början databasen, gjorde du det helt på slump eller hade du någon tanke bakom? Om du ofta gör stora databaser med mycket stödbilder, har du märkt ifall det blir "mönster" i vad du väljer, t.ex. oftare fordon eller oftare objekt kring hushållet eller nåt sånt? Jag har inte läst några av Kozarenkos böcker, men har han forskat och fått fram några resultat om detta? Kreativitet är ju ett intressant ämne..
MVH
Erik